• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان مطرح کرد: افزایش ۴۲ درصدی بارگیری در راه‌آهن آذربایجان

  • کد خبر : 63712
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان مطرح کرد:  افزایش ۴۲ درصدی بارگیری در راه‌آهن آذربایجان
مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان از افزایش 42 درصدی بارگیری در راه‌آهن آذربایجان خبر داد.

محمدرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری گیتی آنلاین، اظهار کرد: میزان بارگیری از طریق خطوط ریلی منطقه آذربایجان در سال جاری به ۴۰۸ هزار و ۹۰۰ تن رسیده است. این مقدار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، که ۲۸۶ هزار و ۸۸۰ تن بود، افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان با اشاره به عملکرد اداره کل در حوزه حمل‌ و نقل بار افزود: در چهار ماه نخست امسال، ۲۴۴ هزار تن کالا در راه‌آهن منطقه آذربایجان تخلیه شده است. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۳۶ هزار تن کالا تخلیه شده بود، که بیانگر رشد ۳ درصدی در این بخش است.

وی همچنین به افزایش ۳۸ درصدی شاخص تن کیلومتر خالص این اداره کل اشاره کرد و گفت: امسال، راه‌آهن منطقه آذربایجان با جابجایی ۱۸۸ میلیون تن کیلومتر بار، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. این رقم در سال گذشته ۱۳۶ میلیون تن کیلومتر بود.

قربانی خاطرنشان کرد: محصولات پتروشیمی، نفتی و آهن از عمده‌ترین کالاهای بارگیری شده هستند، در حالی که گندم، چوب، مواد معدنی و آهن از کالاهای اصلی تخلیه شده در این منطقه به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود خدمات، تلاش‌هایی برای افزایش ظرفیت و بهبود عملکرد ناوگان ریلی منطقه آذربایجان در حال انجام است. برنامه‌های توسعه‌ای برای بهبود امکانات و تجهیزات این بخش نیز در نظر گرفته شده است.

گفتنی است مدیریت راه‌آهن منطقه آذربایجان در راستای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی حمل‌ و نقل ریلی، به‌کارگیری فناوری‌های پاک و ارتقای استانداردهای محیط‌زیستی را در اولویت قرار داده است. راه‌آهن منطقه آذربایجان با ایجاد همکاری‌های نزدیک‌تر با صنایع محلی و تولیدکنندگان، به تقویت زنجیره تأمین و افزایش بهره‌وری در فرآیند حمل‌ و نقل کمک می‌کند با هدف ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان، برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای برای کارکنان راه‌آهن در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=63712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.