• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی: ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان‌غربی حذف می‌شود

  • کد خبر : 62132
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی:  ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان‌غربی حذف می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در هفته دولت، با افتتاح پروژه‌های جدید راهداری در استان، 13 نقطه حادثه‌خیز اصلی به طور کامل حذف خواهد شد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، از افتتاح و بهره‌برداری ۶۵ طرح راهداری در استان همزمان با هفته دولت سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف ارتقاء ایمنی، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و افزایش کیفیت خدمات در استان به مرحله اجرایی خواهند رسید.

وی تصریح کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها به ۲۴۴ میلیارد تومان می‌رسد که این طرح‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله ایمنی راه و حریم، نگهداری ابنیه فنی، راه‌های روستایی و نگهداری راه‌ها تقسیم‌بندی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حوزه ایمنی راه و حریم، ۱۸ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل حذف ۱۳ نقطه پرتصادف استان، خط‌کشی ۲ هزار کیلومتر از جاده‌ها، نصب ۳۵۰ تابلو و علائم راهنمایی، نصب بالغ بر ۲ کیلومتر نیوجرسی و ایجاد ۵ کیلومتر روشنایی طولی در محورهای مواصلاتی استان است. مجموع اعتبار صرف‌شده برای این طرح‌ها ۸۶۲ میلیارد ریال می‌باشد که این اقدامات به منظور کاهش حوادث رانندگی و افزایش امنیت جاده‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش نگهداری ابنیه فنی و راه‌های مواصلاتی، برنامه‌هایی شامل لکه‌گیری و آسفالت بیش از ۵۹ کیلومتر از راه‌های اصلی استان، آسفالت بیش از ۴۳ کیلومتر از راه‌های روستایی و احداث هفت دستگاه پل در دست اجرا است که این اقدامات به منظور بهبود وضعیت راه‌های مواصلاتی و تسهیل تردد در مناطق مختلف استان صورت می‌گیرد.

دست‌نشان همچنین بر تلاش‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز و بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای تاکید کرد و افزود: این پروژه‌ها نتیجه تلاش و هماهنگی‌های مداوم و برنامه‌ریزی شده در راستای بهبود کیفیت راه‌ها و خدمات جاده‌ای استان است و امیدواریم با بهره‌برداری از آنها، شرایط تردد و ایمنی در جاده‌های آذربایجان غربی بهبود یابد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.