• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی: تجارت پیشران اصلی رونق اقتصادی است

  • کد خبر : 62055
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۵۶
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:  تجارت پیشران اصلی رونق اقتصادی است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تجارت به‌ عنوان پیشران اصلی رونق اقتصادی، نقشی حیاتی در توسعه و پیشرفت مناطق مختلف ایفا می‌کند.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین؛ به اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری و نقش تجارت در رونق اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: فرصت خدمت به مردم، نعمت بزرگی است و نگاه مثبت به مسائل و مشکلات، می‌تواند به حل بهتر آنها کمک کندو ما در تلاشیم تا با ارائه راهکارهای موثر، بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی را در دستور کار قرار دهیم.

وی به تشویق سرمایه‌گذاری در استان به ویژه در شهرستان مهاباد اشاره کرد و گفت: علاقه به سرمایه‌گذاری در مهاباد افزایش یافته و این امر نشان‌دهنده پتانسیل‌های بالای اقتصادی این منطقه است، تجارت به‌عنوان پیشران اصلی رونق تولید، نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی همچنین به اهمیت اتاق اصناف به‌عنوان نهاد تخصصی صنفی با شخصیت حقوقی مستقل پرداخت و افزود: اتاق اصناف باید به‌ عنوان یک نهاد مستقل و تخصصی به کار خود ادامه دهد حفظ استقلال و جایگاه این اتاق از وظایف اصلی هیات است و به تقویت ساختارهای اقتصادی کمک می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت خلق کارها و ابتکارات جدید در جهت تولید ثروت و درآمد پایدار، گفت: بر روی ابتکارات جدید و نوآورانه در جهت تولید ثروت و درآمد پایدار تمرکز داریم این اقدامات به توسعه اقتصادی و افزایش رفاه جامعه کمک خواهد کرد.

پرنیان تأکید کرد: جلب رضایت سرمایه‌گذاران موجود در استان بسیار حائز اهمیت است و پس از آن، جذب سرمایه‌گذاران جدید از اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: در شرایط کنونی، تثبیت و حفظ اشتغال موجود نسبت به افزایش تعداد مشاغل جدید ارجحیت دارد، زیرا پایداری اشتغال به توسعه پایدار اقتصادی استان کمک خواهد کرد.

پرنیان با بیان اینکه برنامه‌های آینده این اداره کل بر توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان و حمایت از کارآفرینان متمرکز خواهد بود، گفت: با فراهم‌سازی شرایط لازم برای نوآوری و بهبود کیفیت محصولات تولیدی استان، همچنین جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تقویت همکاری با بخش خصوصی، قصد دارند زنجیره‌های تولید را گسترش دهند و توان صادراتی استان را ارتقا بخشند.

وی در پایان از تلاش‌های گسترده برای بهبود شرایط کسب‌ و کار و رفع موانع تولید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری صمت استان در آینده خبر داد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.