• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی مطرح کرد: توسعه صنعتی آذربایجان‌غربی با ۱۵ طرح جدید

  • کد خبر : 62113
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی مطرح کرد: توسعه صنعتی آذربایجان‌غربی با ۱۵ طرح جدید
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دولت، آذربایجان‌غربی شاهد افتتاح ۱۵ طرح صنعتی جدید با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی خواهد بود.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین؛ از افتتاح ۱۵ طرح صنعتی و تولیدی همزمان با هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری هستند و به زودی وارد چرخه تولید خواهند شد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها نه تنها به توسعه صنعت استان کمک خواهند کرد، بلکه نقش مهمی در افزایش تولید ملی و کاهش وابستگی به واردات نیز ایفا خواهند می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تأکید کرد: اجرای این طرح‌ها نتیجه‌ تلاش‌های شبانه‌ روزی تیم‌های فنی و مدیریتی بوده و نشان از ظرفیت‌های بالای صنعتی در استان دارد.

وی افزود: عمده طرح‌های افتتاحی در حوزه صنایع غذایی متمرکز شده‌اند که با توجه به ظرفیت‌های منطقه در این بخش، می‌تواند به ایجاد تحول بزرگی در صنعت غذایی کشور منجر شود همچنین با افتتاح این واحدها برای ۳۷۰ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد که سهم قابل توجهی در کاهش نرخ بیکاری استان خواهد داشت.

پرنیان تصریح کرد: ایجاد این تعداد فرصت شغلی تنها شروع کار است و با بهره‌برداری کامل از این واحدها، تعداد فرصت‌های شغلی بیشتری نیز ایجاد خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت توسعه صنایع غذایی به عنوان یکی از محورهای استراتژیک استان، بیان کرد: این طرح‌ها به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان راه‌اندازی خواهند شد تا با تکیه بر منابع محلی، به پویایی اقتصادی و افزایش درآمد مردم کمک شود.

وی با بیان ایتکه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تسهیل فرآیندهای اداری برای آغاز پروژه‌های صنعتی از جمله اقداماتی بوده که در دستور کار قرار گرفته است؛ گفت: یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و افزایش توانمندی‌های تولیدی استان است به همین منظور کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل شده تا با شناسایی نیازهای صنعتگران و تولیدکنندگان به رفع موانع موجود بپردازند.

پرنیان همچنین از برنامه‌های آینده برای توسعه بخش‌های دیگر صنعتی، نظیر صنایع پتروشیمی، معدنی و فلزی در آذربایجان‌غربی خبر داد و تاکید کرد: از تمامی سرمایه‌گذاران برای حضور در این عرصه دعوت به همکاری کرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.