• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5

مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی: صدور ۲هزار و ۳۳۹ جواز تاسیس صنعتی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 31355
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی:  صدور ۲هزار و ۳۳۹ جواز تاسیس صنعتی در آذربایجان غربی
مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی: در استان تعداد ۲ هزار و ۳۳۹ جواز تأسیس صنعتی صادر و برای بیش از 63 هزار نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صمت آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل شرکت اروم صنعت سامان برگزار شد اظهار داشت: باتوجه‌به بررسی‌های اجمالی انجام شده در سال گذشته از دو هزار واحد صنعتی تعداد ۲۰۰ واحد برچیده شده است در این راستا، مشکلات توسعه‌ای و احیایی ۹۷۶ واحد صنعتی در استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: در یک سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۳۳۹ جواز تأسیس صنعتی در استان صادر شده است و برای ۶۳ هزار و ۸۵۱ نفر فرصت اشتغال‌زایی فراهم شده است.

سرتیپی افزود: تعداد ٢٠٧٠ پروانه واحد صنعتی صادر شده است و ١۶٣ واحد نیز سلب صلاحیت و به مزایده گذاشته است.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی با اشاره به مصوبات یکشنبه‌های تولید و کارگروه ستاد تسهیل خاطرنشان کرد: در این حوزه از ابتدای فعالیت دولت تاکنون برای ٩٧۶ واحد تولیدی ١٨٩۶ مورد مصوب شده که از این تعداد فقط ٨۶ مورد آن اجرا نشده و بقیه اجرا و یا در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه جامع تجارت گفت: در حال حاضر با فعالیت سامانه جامع تجارت آمار دقیقی از کالاهای تولیدی و وارداتی در استان موجود است و با آمار کشوری مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۰۰ جواز صنفی و امسال نیز بیش از ۱۲ هزار جواز صنفی صادر شده است.

سرتیپی با بیان اینکه ۲۵۰ معدن سنگ تزئینی با قابلیت تولید سالانه ۲.۵ میلیون مترمربع سنگ در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۸۷ درصد معادن استان، سنگ تزیینی، لاشه و آهک است.

وی با اشاره به اینکه از ۸۰۰ معدن استان، ۵۵۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری است گفت: چنانچه واحد تولیدی ۳ ماه پیاپی آمار و اطلاعات واحد مذکور را در سامانه ثبت نکرده باشد، از نظر سازمان صمت واحد تولیدی راکد محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت اروم صنعت سامان ” اروم تریلر” نیز در این نشست اظهار کرد: این مجموعه از سال ٧٩ در یک زمین ۴٠٠ متری اجاره‌ای فعالیت خود را با آورده شخصی آغاز کرده است و در حال حاضر در زمینی به مساحت بیش از ٩٠ هزار مترمربع فعالیت می‌کند.

رحیم بانی مسعود افزود: دو طرح توسعه شرکت در زمینی به مساحت ٨٠ هزار مترمربع راه‌اندازی و به‌زودی طرح توسعه دیگری نیز در محور شهید کلانتری در زمین ١٢٠ هزار مترمربعی ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۶۵٠ نفر نیرو در شرکت مشغول به کار هستند؛ خاطرنشان کرد: عمده تولیدات شرکت به کشورهای خاورمیانه، عراق، ترکیه، پاکستان، بازار روسیه و غیره صادر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت اروم صنعت سامان ظرفیت مجموعه را ٢٠٠٠ تن دستگاه اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای به بیش از ٨٠٠٠ تن می‌رسد.

بانی مسعود بیان کرد: بیش از ٧۵ درصد صادرات و تولید تریلی کشور مربوط به آذربایجان غربی با محوریت این شرکت و مارال صنعت است.

 سهم آذربایجان غربی از تولید و صادرات تریلر در کشور ۷۵ درصد است

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۵ کارخانه بزرگ تریلر سازی در استان گفت: سهم آذربایجان غربی از تولید و صادرات تریلر. در کشور ۷۵ درصد است.

کریمی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ارومیه در نشست خبری مشترک مدیرکل صمت آذربایجان غربی در محل شرکت اروم صنعت سامان ” اروم تریلر” با اشاره به شرایط مرزی و تجاری استان گفت: سهم تجاری استان ۴۶ درصد است و با ۵ واحد تریلی سازی با بیش از ٧۵ درصد تولید و صادرات متعلق به استان آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به فعالیت ۵ واحد تولید تریلر در استان گفت: انحصار تولید تانکر LPG در ارومیه بوده در شرکت مارال صنعت تولید می‌شود.

به گفته کریمی، واحدهای تولیدی ماهوت، رخش، اروم تریلر، مارال و جیران تولیدکننده انواع تریلر در ارومیه فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31355

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.