• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی مطرح کرد: کتابخانه‌های سیار گامی به سوی عدالت فرهنگی

  • کد خبر : 60861
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:  کتابخانه‌های سیار گامی به سوی عدالت فرهنگی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌های سیار، با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به مناطق محروم گامی مهم در راستای تحقق عدالت فرهنگی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی کودکان و نوجوانان در استان برداشته‌اند.

زهرا آبسوران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، اظهار کرد: در راستای اجرای عدالت فرهنگی و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به ویژه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهرها هشت کتابخانه سیار در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.

وی تصریح کرد: این اقدام به عنوان بخشی از تلاش‌های کانون پرورش فکری برای دسترسی بیشتر به منابع آموزشی و فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار به ویژه در مناطقی که دسترسی به کتابخانه‌های ثابت محدود است، انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: کتابخانه‌های سیار با هدف کاهش نابرابری‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار، به طور منظم به این مناطق سفر می‌کنند، این کتابخانه‌ها با تجهیزاتی شامل مجموعه‌ای از کتاب‌های آموزشی، ادبی، داستان‌های کودکانه به کودکان و نوجوانان امکان دسترسی به منابع علمی و فرهنگی متنوع را فراهم می‌آورند.

وی افزود: کتابخانه‌های سیار ما به منظور تقویت فرهنگ مطالعه و ارتقاء سطح آگاهی در میان کودکان و نوجوانان، برنامه‌های مختلفی را شامل قصه‌گویی، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در برنامه‌های خود گنجانده‌اند.

آبسوران همچنین به نقش مهم این کتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها و ارتقاء سطح تحصیلی و فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: حضور این کتابخانه‌ها در مناطق محروم، علاوه بر ایجاد فرصت‌های آموزشی به تقویت حس تعلق و اعتماد به نفس در میان کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: در آینده نزدیک برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار و اضافه کردن کتابخانه‌های جدید به لیست برنامه‌های ما قرار دارد این گام به نوبه خود، به توسعه عدالت فرهنگی و ارتقاء سطح آموزشی در سطح وسیع‌تری کمک خواهد کرد.

آبسوران در پایان تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار، کانون پرورش فکری در حال راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های ثابت در نقاط مختلف استان است تا زیرساخت‌های لازم برای مطالعه و آموزش به طور پایدار و دراز مدت فراهم شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.