• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

«سوکا»؛ دومین نمایشگاه ملی رودوزیهای سنتی برگزار شد  سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد دستگیری زنبورداران متخلف شهرستان ارسنجان ، مرغ های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی سودجویان حمایت از شبکه بهداشت و درمان در اجرای برنامه سلامت خانواده، به‌عنوان کارگزاران نظام صورت گیرد نیاز سنجی از بازار محصولات کشاورزی عراق ضرورت دارد «بشقاب پرنده» آماده نمایش و پخش شد/ ماجرای پسری که به فضا می‌رود! شهردار یاسوج اقدامات و فعالیت های عمرانی این شهرداری در آستانه عید نوروز را تشریح کرد. تحولات کنونی مطابق میل استکبار شکل نخواهد گرفت  شرکت ۲۷۰ نفر در کارگاه های دهمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد سرمایه گذاری بیش از ۷۶۴ میلیاردی در معادن آذربایجان غربی سردار “کیقباد مصطفایی” در پیامی فرا رسیدن روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور و استان تبریک گفت. ، متن پیام بدین شرح است:

3
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس خبرداد:

مدیریت عوامل خسارت زا زنگ زرد گندم و سن غلات در سطح مزارع فارس 

  • کد خبر : 48630
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
مدیریت عوامل خسارت زا زنگ زرد گندم و سن غلات در سطح مزارع فارس 
فارس_ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سطحی بالغ بر ۴۰ هزار هکتار مبارزه کنترلی و پیشگیری بر علیه زنگ زرد و ۱۴۸ هزار هکتار مبارزه بر علیه آفت سن و ۲۶۱ هزار هکتار نیز مبارزه بر علیه علف‌های هرز در مزارع گندم این استان انجام شده است.

گیتی آنلاین_ جاوید عباسی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، بارندگی و پیش بینی‌های قبلی مبنی بر شیوع بیماری‌های برگی خصوصاً زنگ زرد و افزایش تراکم آفت سن غلات، از ابتدای بهمن ماه سال گذشته عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت زا به صورت شبانه روزی توسط کارشناسان شبکه مراقبت در سطح مزارع گندم استان فارس انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت زا در سطح مزارع گندم تا پایان خرداد ماه در فارس ادامه دارد.

عباسی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اقدامات به موقع تاکنون خساراتی ناشی از بیماری زنگ زرد در مناطق مستعد و شمالی استان فارس گزارش نشده است.

وی صدور اطلاعیه‌ها و ارائه دستورالعمل‌های فنی به کشاورزان، انجام مبارزه به موقع به صورت پیشگیری و کنترلی و همچنین همکاری کشاورزان خصوصاً در مناطق مستعد را از جمله اقدامات به موقع این سازمان برای کنترل بیماری زنگ زرد گندم و آفت سن غلات در فارس برشمرد و افزود: خوشبختانه تاکنون بیماری زنگ زرد شیوع و اپیدمی گسترده نداشته و بصورت لکه ای در برخی از مزارع مشاهده شده است که بلافاصله عملیات کانون کوبی در مزارع آلوده و یا مبارزات پیشگیری در مناطق مستعد توسعه بیماری انجام شده است، همچنین عملیات مبارزه با سن مادری بجز در مناطق شمالی در سایر مناطق استان فارس به اتمام رسیده و مبارزه با پوره در حال انجام می باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توصیه کرد: کشاورزان استان فارسی می توانند با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و مدیران پهنه نسبت به سمپاشی مزارع خود بر علیه بیماری زنگ یا سن غلات اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=48630

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.