• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2
معاون محیط زیست انسانی محیط زیست فارس در برنامه کوهپیمایی:

مدیریت پسماند، شروعی برای داشتن زمین پاک و احترام به قانون زمین است

  • کد خبر : 48692
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
مدیریت پسماند، شروعی برای داشتن زمین پاک و احترام به قانون زمین است
فارس_ معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در یک برنامه کوهپیمایی به مناسبت هفته زمین پاک، روز جهانی زمین پاک را یکی از رویدادهای مهم جهانی دانست که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.

گیتی آنلاین_ قاسم نهاوندی دراین برنامه که بصورت کوهپیمایی و پاکسازی طبیعت و ترویج آموزه های مدیریت پسماند برگزار شد افزود: این روز هر ساله دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک همراه با آیین هایی د ر جامعه ما برگزار می شود تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند. مهمترین محور این روز و هفته مدیریت پسماند به عنوان شروعی برای داشتن زمین پاک و احترام به قانون زمین است.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست فارس در این برنامه که اعضای باشگاه کوهنوردی شیراز جوان نیز حضور داشتند و با همکاری کارخانه سیمان فارس و سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز برگزار شد ادامه داد: روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری احترام مردم به زمین به عنوان مادر هستی و تقویت فرهنگ سازی در بین مردم برای تمیز نگه داشتن محیط زیست است.

این مسوول با تقدیر از مسوولان شهرداری شیراز برای ترویج آموزه های مدیریت پسماند ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، نهادهای فرهنگی باید موضوع ارایه آموزش‌های لازم به شهروندان به ویژه کودکان را جدی را بگیرند.

نهاوندی ادامه داد: روز زمین پاک نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست است.

وی همچنین بر ضرورت استفاده درست از طبیعت و محیط‌زیست تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی از شهروندان و گردشگران با رها کردن زباله و قطع درختان به تفرجگاه‌ها و محیط زیست آسیب جدی وارد می کنند در این راستا نیاز است همه ما با احساس مسئولیت برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم.

این مقام مسوول اظهار داشت: زیبایی و گردشگر پذیری منطقه به خاطر جنگل ها و طبیعت بکر آن است که نباید با تبر به جان این درختان افتاد چرا که درختان ضامن سلامتی محیط زیست هستند.

این برنامه در منطقه باباکوهی شیراز با حضور و استقبال کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، سازمان مدیریت پسماند، معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=48692

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.