• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

مدیریت پسماند و پیشگیری از آلودگی های میکروارگانسیم ها در شهرستان مهر با پشتکار دوستداران محیط زیست

  • کد خبر : 54508
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
مدیریت پسماند و پیشگیری از آلودگی های میکروارگانسیم ها در شهرستان مهر با پشتکار دوستداران محیط زیست
فارس_ در حاشیه برگزاری میز خدمت در مصلی نمازجمعه شهر مُهر به مناسبت هفته جهانی محیط زیست «علیرضا فرجی» رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر برخی از الزامات و پیشنهادات برای مدیریت پسماند و پیشگیری از آلودگی های میکروارگانسیم ها در شهرستان مهر را بیان کرد که با پشتکار دوستداران محیط زیست به سرانجام می رسد.

گیتی آنلاین_ این میز خدمت به همراه پرسنل این اداره به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست برگزار شد و مسوولان محیط زیست مهر ، با هماهنگی ستاد نمازجمعه این شهرستان در حضور نمازگزاران حاضر و سخنانی را در زمینه هفته محیط زیست و چالش های زیست محیطی بیان کردند.

علیرضا فرجی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر ضمن ادای احترام به حاضرین و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام نهم حضرت امام جوادعلیه السلام و گرامی داشت هفته محیط زیست گفت: هفته محیط زیست فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و جلب مشارکت فعال همه اقشار جامعه است هرساله با عنوان یک شعار زیست محیطی نامگذاری می شود که درسال جاری با عنوان سهم من در تداوم حیات بیان شده است.

وی در ادامه با تشریح چالش زباله ها و آلودگی زیست محیطی اضافه کرد: لازم است امسال همه ما در جهت تحقق بخشیدن به این عنوان زیست محیطی هرکدام یک زباله از زمین برداریم ‌پس بنابراین هر تعداد افراد زباله ای را از زمین بردارد باعث می شود دیگری زباله ای راهم در زمین رها نکند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر با تاکید و اشاره به وظایف قانونی شهرداری ها و دهیاری با انجام تعهدات زیست محیطی گفت: شهرداری ها و دهیاری درخصوص جمع آوری ،تخلیه ،دفع اصولی زباله ها باید بیشتر توجه کنند ، زیرا سلامتی محیط زیست تضمین سلامت و تندرستی مردم است.

فرجی اشاره ای هم به حفر چاه های غیرمجاز کرد و گفت: حفرچاه‌های غیرمجاز اقدامی بسیار خطرناک است و کشاورزان باید از این اقدام خودداری کنند که نتیجه آن را می توان همین فرونشست ها عنوان کرد.

این مسوول به بحث آتش سوزی کاه و کلش (ضایعات کشاورزی) پرداخت و گفت: آتش سوزی کاه و کلش توسط کشاورزان که طبق بررسی های انجام گرفته جهت کشت مجدد زمین انجام می شود، اقدامی بسیار خطرناک و کارشناسی نشده است که سال هاست کشاورزان الگو قرار دادند و جا دارد بدانند با ایجاد آلودگی زیست محیطی بیشتر از آن سودی که نصیب شان می شود ضربه به سلامتی همنوعان خود وارد می کنند و از طرفی باعث نابودی میکروارگانیسم ها و جلوگیری از تجزیه های طبیعی خاک کشاورزی می شوند.

فرجی در ادامه توصیه کرد: افراد دست از این اقدامات آتش سوزی کاه و کلش بردارند و باعث سلب سلامتی و آرامش شهروندان نشوند، اداره حفاظت محیط زیست نسبت به اقدامات آتش سوزی کاه و کلش توسط کشاورزانی که در سالجاری به قوانین زیست محیطی بی توجهی کردند بی توجه نیست و همه آنها را شناسایی کرده ایم و بعد از تنظیم صورتجلسه و تکمیل تحقیقات و شناسایی دقیق صاحبان زمین جهت رسیدگی قانونی به مقامات قضایی ارجاع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54508

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.