• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌غربی خبر داد: خرید ۲۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان

  • کد خبر : 64129
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۴۹
مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌غربی خبر داد:  خرید ۲۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان
مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۲۱۲ هزار و ۱۰۸ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، ساداتی؛ با اشاره به فعالیت ۴۲ مرکز خرید گندم و ۹ مرکز خرید کلزا در سطح استان، اظهار کرد: محصولات گندم، کلزا، جو، کاملینا و گلرنگ توسط این مراکز خریداری شده و هم‌اکنون در حال حمل و انتقال به انبارهای ذخیره‌سازی و واحدهای فرآوری هستند.

وی تصریح کرد: این مراکز خرید در سراسر استان برپا شده است تا دسترسی کشاورزان به خدمات بهینه خرید تضمینی افزایش یابد.

ساداتی یادآور شد: شبکه گسترده مراکز خرید علاوه بر تضمین فروش محصولات کشاورزان، به کاهش هزینه‌های حمل و نقل و افزایش سوددهی آنها نیز کمک می‌کند، که این امر خود یکی از گام‌های مهم در حمایت از کشاورزان بومی استان به‌شمار می‌رود.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌غربی بیان کرد: تا تاریخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، بیش از ۲۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی از جمله گندم، کلزا، جو، کاملینا و گلرنگ توسط مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده است.

وی گفت: این میزان شامل ۲۱۲ هزار و ۱۰۸ تن گندم، ۷ هزار و ۳۶۹ تن کلزا، یک هزار و ۲۷۰ تن جو، ۲۵ تن کاملینا و ۶ تن گلرنگ است.

ساداتی عنوان کرد: این آمار نشان‌دهنده تلاش مستمر مراکز تعاون روستایی در خرید محصولات استراتژیک کشاورزی است که نقش حیاتی در تأمین امنیت غذایی کشور دارند.

وی افزود: این میزان خرید به‌ویژه در شرایطی که تغییرات اقلیمی و کمبود منابع آبی چالش‌هایی جدی برای کشاورزان ایجاد کرده، نشان از برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌های مداوم دولت از بخش کشاورزی دارد.

ساداتی همچنین به نقش کلیدی سازمان تعاون روستایی به عنوان یکی از بازوهای اصلی دولت در اجرای سیاست‌های خرید تضمینی و توافقی اشاره کرد و اظهار داشت: محصولات کلزا و گندم به صورت تضمینی و مباشرتی از کشاورزان خریداری می‌شود که این فرآیند تضمین‌کننده درآمد ثابت و پایدار برای کشاورزان است.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی این محصولات نه تنها به افزایش تولید ملی کمک می‌کند، بلکه باعث بهبود وضعیت اقتصادی بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌شود، این سیاست‌ها در شرایط کنونی که افزایش هزینه‌های تولید فشارهای زیادی بر کشاورزان وارد کرده است، نقش کلیدی در حفظ و افزایش تولیدات کشاورزی ایفا می‌کنند و از مهاجرت کشاورزان به مشاغل غیرکشاورزی جلوگیری می‌کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=64129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.