• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

خوانش «درخت خرمالو»  در موسسه نقش نقره‌ای خیال استاندار خوزستان: قرار است تا پایان سال آبی جاری چند نوبت دیگر رهاسازی آب در حوضه‌های سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد. سرقت در شیراز و کشف در بیضا افتتاح و کلنگ زنی ۳۶ پروژه گردشگری و صنایع دستی همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر در آذربایجان غربی / اجرای بیش از ۸۰ پروژه مرمتی با ۱۱۰ میلیارد تومان در استان فرمانده انتظامي استان از کشف ۱۰۰ کيلو گرم ترياک از یک دستگاه وانت نیسان در محور “شیراز- یاسوج” خبر خبر داد پایان عملیات اجرایی مرمت و بازسازی ۱۵ رشته قنات در شهرستان زاهدان مبارزه با آفت سرخوطومی حنایی خرما در سطح ۶۹۰ هکتار از نخلستان های زاهدان اساتید برجسته فرهنگی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند برگزاری جشنواره رسانه‌ای طنین در آذربایجان‌غربی جهاد تبیین در شرایط حاضر خنثی‌سازی توطئه های آمریکا و رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل غاصب است برگزاری رویداد آیین‌های سوگواری محرم در شیراز/ اجرای کنسرت موسیقی در تخت جمشید و پاسارگاد بعد از ماه صفر احراز رتبه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جذب مشارکت کننده رویداد دوازدهم جشنواره فرهنگی هنری سیمرغ

0

مدیر شیلات و آبزیان در آذربایجان غربی خبر داد: تثبیت شرایط دریاچه ارومیه، شرط صید آرتمیا

  • کد خبر : 62213
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۵۴
مدیر شیلات و آبزیان در آذربایجان غربی خبر داد:  تثبیت شرایط دریاچه ارومیه، شرط صید آرتمیا
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: وجود پتانسیل بالای تولید آرتمیا در منطقه، برخی چالش‌ها نیز وجود دارد. یکی از این چالش‌ها عدم تثبیت شرایط آبی دریاچه ارومیه است که موجب شده تا کنون مجوز صید آرتمیا صادر نشود.

منصور لطفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با اشاره به تولید آرتمیا در آذربایجان غربی اظهار کرد: پرورش و تولید آرتمیا در مجتمع آبزی‌پروری دشت فسندوز چهاربرج چند سالی است که آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به واگذاری‌هایی که در قالب ماده ۲۷ و با استفاده از امکانات موجود انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود در آینده شاهد توسعه چشمگیر این صنعت در منطقه باشیم.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به وجود منابع آبی شور فراوان در حاشیه دریاچه ارومیه، به‌ویژه در منطقه فسندوز، و هماهنگی‌های صورت گرفته، مزارع موجود در این مجتمع آمادگی کامل برای گسترش فعالیت‌های تولیدی دارند. در این راستا، شیلات استان نیز در حال نوسازی و مرمت زیرساخت‌های موجود در مجتمع آبزی‌پروری فسندوز است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، حدود ۱۱ تن بیومس و سیست آرتمیا در مجتمع فسندوز برداشت شد. با توجه به شرایط فعلی و برنامه‌های توسعه‌ای، پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید در سال جاری افزایش یابد.

لطفی عنوان کرد: محصولات تولید شده در این مجتمع عمدتاً برای مصرف داخلی استفاده شده‌اند. با این حال، نیاز کشور به محصولات آرتمیا بیش از ۱۰ برابر تولید داخلی است و بخش عمده‌ای از این نیاز از طریق واردات تأمین می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی یادآور شد: در حال حاضر، ۵ مزرعه فعال در مجتمع فسندوز به بهره‌برداری رسیده‌اند و با بهره‌برداری کامل از این مزارع، زمینه اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر فراهم خواهد شد. علاوه بر این، با توسعه کامل مجتمع، انتظار می‌رود که تولید سالانه به بیش از ۵۰۰ تن برسد و فرصت اشتغال برای ۳۰۰ نفر ایجاد شود.

لطفی تاکید کرد: با وجود پتانسیل بالای تولید آرتمیا در منطقه، برخی چالش‌ها نیز وجود دارد. یکی از این چالش‌ها عدم تثبیت شرایط آبی دریاچه ارومیه است که موجب شده تا کنون مجوز صید آرتمیا صادر نشود. با این حال، با توجه به اقدامات در حال انجام برای بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آبی، امید می‌رود که این مشکلات به زودی حل شوند و شاهد رونق بیشتری در این بخش باشیم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.