• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0

مردم، رکن اصلی انتخابات؛ شفافیت و مشارکت حداکثری، کلید برگزاری انتخاباتی باشکوه

  • کد خبر : 55138
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
مردم، رکن اصلی انتخابات؛ شفافیت و مشارکت حداکثری، کلید برگزاری انتخاباتی باشکوه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نشست خبری با تشریح جزئیات فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1403، بر نقش محوری مردم در این رویداد مهم سیاسی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، سید هادی طباطبایی در نشست مطبوعاتی «طرح میدان۱۴۰۳ »با عنوان کنشگری دانش آموزان در افزایش مشارکت در انتخابات و ناظران افتخاری پای صندوق‌های رأی» که در سالن جلسات شهید باهنر اسنانداری خراسان رضوی برگزار شد،  با بیان اینکه “مردم، رکن اصلی انتخابات هستند”، اظهار کرد: معتمدین مردم در هیئت‌های اجرایی نقشی اساسی در برگزاری سالم و شفاف انتخابات بر عهده دارند.

وی در خصوص اعضای شعب اخذ رای توضیح داد: در انتخابات مجلس، ۳ نفر عضو اداری به همراه ۵ تا ۹ نفر معتمد مردم و در انتخابات ریاست جمهوری ۴ نفر عضو اداری به همراه ۵ تا ۹ نفر معتمد مردم اعضای شعب اخذ رای را تشکیل خواهند داد.

شفافیت به عنوان یکی از کلیدواژه‌های مورد تاکید طباطبایی بود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این باره گفت: اجرای دقیق قانون و حفظ امانتداری، خط قرمز هیئت‌های اجرایی است. همچنین سامانه وزارت کشور موظف است تعداد آرا را به صورت آنلاین نمایش دهد.

طباطبایی با اشاره به اقدامات انجام شده در انتخابات دوره قبل مجلس، خاطرنشان کرد: در آن دوره، تعداد آرا و شعب اخذ رای به صورت آنلاین و شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شد.

وی مشارکت حداکثری از دیگر اهداف انتخابات عنوان کرد و از همه مردم، به خصوص دانش آموزان، دعوت کرد تا با حضور فعال در انتخابات، در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مشارکت ۶ درصدی بیش از میانگین کشوری استان خراسان رضوی در انتخابات دوره قبل مجلس، گفت: این امر را نشان دهنده پایبندی مردم این استان به آرمان‌های انقلاب دانست.

طباطبایی بیان کرد: ۴۵۶۷ شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود. همچنین در این دوره از انتخابات، ظرفیت حضور ۴۹۶۷ نفر به عنوان عضو ناظر وجود دارد.

وی تصریح کرد: تجربه برگزاری انتخابات برای دانش آموزان به عنوان نوعی جامعه‌پذیری سیاسی است همچنین از تلاش دست اندرکاران در دوره قبل انتخابات برای افزایش مشارکت قابل تشکر است ماپیش‌بینی کنیم که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز شاهد حضور گسترده مردم خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: استقبال گسترده مردم از پیکر شهدای خدمت نشان‌دهنده عشق مردم به آرمان‌های انقلاب است. مردم این عشق و علاقه را در انتخابات ۱۴۰۳ نیز به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=55138

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.