• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

انجام عمل جراحی موفقیت‌آمیز تومور گلیوم مغزی در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر یک واحد مرغداری با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در شهرستان خاش به بهره‌برداری رسید برگزاری جلسه استانی ستادکنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سیستان و بلوچستان توسعه اقتصادی با تکمیل کریدورهای بزرگراهی در جنوب کشور برگزاری سمینار سالیانه پرشین کیوکوشین کای کان کاراته استان فارس پیشگیری از اعتیاد در پرتو مشارکت بین بخشی دستگاه‌های حاکمیتی و مدنی روابط عمومی ها باید از فضای سنتی خارج شوند و شرایط جدید را بشناسند / آغاز واگذاری زمین نهضت ملی مسکن به خبرنگاران خراسان رضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی: برگزاری یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است تمبر اختصاصی آئین میثاق خدمت رونمایی شد بیانیه پایانی شرکت‌کنندگان همایش‌ بین‌المللی پوشش همگانی سلامت سرپرست بیمارستان امام هادی(ع) فراشبند منصوب شد مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با هیات مدیره شرکت پتروفرهنگ: از فعالیت دانش بنیان‌ها در بخش مسکن حمایت می‌کنیم

0

مروری بر دستاوردهای شهید رئیسی

  • کد خبر : 56757
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
مروری بر دستاوردهای شهید رئیسی
رئیس جمهور شهید در بازه زمانی ۲ سال و هشت ماه بی وقفه اقدامات گسترده ای در حوزه سیاست,اقتصاد,فرهنگ و هنر و همچنین خانواده به سرانجام رساند و کشور را از بحران مخوفی که توسط دولت غربگرای حسن روحانی ایجاد شده بود را نجات داد.اقتصاد را از شرطی بودن آزاد و چرخه اقتصاد را روان و فعال کرد.

سیدابراهیم رئیسی در شرایطی به مسئولیت رسید که چه شاخص‌های اقتصادی و چه شاخص‌های سرمایه اجتماعی در بدترین وضعیت بود. تورم ۶۰ درصدی، بدهی ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی، خزانه منفی، روزی ۷۰۰ کشته کرونایی، تنش‌های آبی، قطعی گسترده برق، هشت برابر شدن نرخ ارز، وضعیت نگران‌کننده ذخایر کالاهای اساسی، رشد منفی اقتصادی، منفی شدن پیاپی تشکیل سرمایه ثابت، زمین گیر شدن تولید، تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی واحدهای تولیدی، اعتراض‌های کارگری، افزایش بیکاری و شکاف عمیق دولت-ملت، بخشی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی دولت سیزدهم بود.

رئیسی در چنین شرایطی وارد انتخابات و متعاقب آن ریاست قوه مجریه شد.قبل از انتخابات ۱۴۰۰، برخی مکرراً و دلسوزانه به او پیشنهاد کرده بودند میراث دولت یازدهم برای هر کسی که مسئولیت دولت را به عهده بگیرد یک باتلاق بالفعل است، اما شهید رئیسی در حالی که در سمت ریاست قوه قضائیه در جایگاه مطالبه‌گری قرار داشت و در آن شرایط، فرد دیگری از توان به خدمت گرفتن همه ظرفیت‌های کشور برای حل یا ترمیم بحران‌های انباشته برخوردار نبود، ایثارگرانه وارد حوزه اجرایی و پاسخگویی شد.

رئیس جمهور شهید در بازه زمانی۲سال و هشت ماه بی وقفه اقدامات گسترده ای در حوزه سیاست,اقتصاد,فرهنگ و هنر و همچنین خانواده به سرانجام رساند و کشور را از بحران مخوفی که توسط دولت غربگرای”حسن روحانی” ایجاد شده بود; نجات داد.اقتصاد را از شرطی بودن آزاد و چرخه اقتصاد را روان و فعال کرد.

دستاوردهای دولت رئیسی در حوزه پروژه های نیروگاهی در کل کشور

۲_ستاوردهای دولت رئیسی در حوزه پروژه های آبرسانی در کل کشور
بهره‌برداری از ۴ طرح بزرگ آب و فاضلاب

▪️چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب از هامون تا مکران با حضور وزیر نیرو در سیستان‌ و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو:
▪️در طول هزار روز دولت آیت‌الله رئیسی روزانه بیش از ۳ کیلومتر خط لوله آب اجرا شده است.

شهید رئیسی؛ استاد اتمام پروژه‌ های نیمه‌کاره

بحران آب در کشور می‌تواند چالش‌های اساسی برای اقتصاد و حکمرانی ما به همراه داشته باشد. شهید رئیسی با علم به این مسئله و مشاهده پروژه‌های تکمیل نشده در دولت‌های قبل، در کنار طراحی مجموعه‌ پروژه‌های جدید زیرساختی مختص حوزه تنش آبی، به تامین مالی و تکمیل هرکدام از آن‌ها پرداخت.

رشد اقتصادی و صادرات نفت و گاز در دولت شهید رئیسی

بیشتر پروژه‌های صنعت‌نفت و گاز کشور نزدیک به ۱۵ سال روی زمین مانده بودند.
وزیر نفت: در دولت شهید رئیسی ۵۳ میلیون متر مکعب به تولید گاز خام اضافه شد و ۵۵ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید اضافه شد.

نهضت احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در دولت « شهید رئیسی»

جهاد جاده سازی در دولت شهید رئیسی

آ

اقدامات ۳۰ ماهه وزارت بهداشت در دولت شهید رئیسی

خدمات دولت شهید رئیسی برای تأمین آب

رونق گردشگری ارس در دولت سیزدهم

با ثبت رکورد ورود بیش از ۳ میلیون و ۱۱ هزار خودرو با پلاک غیربومی‌
× حفظ روند رو به‌رشد گردشگری در نوروز ۱۴۰۳
× افزایش ورود تبعه‌ی خارجی از مرز نوردوز به ارس
× تقویت خدمات‌دهی و زیرساخت‌ها
×آماده‌سازی ساحل رود ارس برای گردشگران و احداث پیاده راه

بخشی از دستاوردهای حوزه فضایی در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی

کاهش ۱۸ درصدی نرخ رشد نقدینگی در دولت سیزدهم

نرخ رشد نقدینگی به عنوان یکی از موتورهای تورم در دولت سیزدهم روند کاهش داشت؛ این نرخ مهر سال ۱۴۰۰ به ۴۲.۸ درصد رسید، اما با اقدامات بانک مرکزی در پایان ۱۴۰۲ با افت ۱۸ درصدی به ۲۴.۳ درصد رسیده است.

اولیـــن‌ها در حوزه زنان و خانواده با دولت شهید جمهور

احیای روابط خارجی در دولت شهید رئیسی

این اقدامات شهید رئیسی’ گوشه ای از فعالیت های ایشان در دولت کوتاه مدت شان می باشد.
شهید رئیسی در راه خدمت به کشور و ملت خستگی ناپذیر و هرگز حل مشکلات را وابسته به آمریکا و غرب گره نزد و با اتکاء به خداوند وبه کارگرفتن نیروی انسانی و ظرفیت های بالقوه موجود در کشور زیر ساختها را احیا و پروژه هایی که سالهای طولانی متوقف شده بود را تکمیل کرد.
ان شاء الله که با انتخاب اصلح  راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند.به جرات شبیه ترین کس در تمام ابعاد به شهید رئیسی ‘سعید جلیلی’ است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56757

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.