• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

موهبتی رییس ستاد برنامه و بودجه ۱۴۰۴ وزارت بهداشت شد توزیع بیش از ۵۱۸ میلیون مترمکعب گاز در جایگاه‌های سوختCNG استان فارس طی سال گذشته پژوهشگاه علوم پزشکی مشهد به نام شهید آیت الله دکتر رییسی مزین و افتتاح شد اعطای نشان عالی برکت به مدیرعامل بانک پارسیان/ تقدیر رئیس‌کل بانک مرکزی از حمایت‌های بانک پارسیان در رونق تولید و اشتغال‌زایی / بانک پارسیان رتبه نخست پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت کشف ارز قاچاق در ارومیه برداشت محصولات جالیزی ۲۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان هیرمند لزوم برگزاری رویدادها با همکاری راهنمایان گردشگری فارس / گردشگری مزیت رقابتی و مطلق فارس است ملاقات فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی با همتای عراقی بارش برف در محورهای آذربایجان غربی رشد ۴۲ درصدی صادرات از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان طی دوماهه نخست سال ۱۴۰۳ استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد همکاری های منطقه ای گروه پنج منحصر بفرد است/ ایران دارای نظام قوی مراقبت های بهداشتی است

0
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفتگو با وبدا:

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی شهید سلیمانی شلمچه از هفته آینده فعال می شود/استقرار ۱۰ پایگاه موقت اورژانس در ایام اربعین حسینی در مرز شلمچه

  • کد خبر : 59234
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی شهید سلیمانی شلمچه از هفته آینده فعال می شود/استقرار ۱۰ پایگاه موقت اورژانس در ایام اربعین حسینی در مرز شلمچه
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از تشکیل جلسات کمیته سلامت اربعین در خوزستان و این دانشگاه از دو ماه قبل و فعال شدن مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی شهید سلیمانی شلمچه از هفته آینده خبر داد.

گیتی آنلاین_ دکتر سید محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار وبدا، با بیان اینکه امسال ۱۰ پایگاه موقت اورژانس در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین راه اندازی می شود، گفت: ۵ پایگاه اورژانس در پایانه مرزی شلمچه، نقطه صفر مرزی و پایانه اتوبوس ها مستقر می شود.

وی افزود: مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی شهید سلیمانی در شلمچه، مقر فرماندهی اورژانس در این مرز است و ۵ پایگاه اورژانس نیز در محورهای منتهی به خرمشهر و شلمچه با افزایش جمعیت زائران اربعین حسینی، استقرار خواهند داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به حضور مستمر و گسترده پزشکان در مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی شهید سلیمانی در ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: نیروها و آمبولانس های اورژانس سایر دانشگاه های علوم پزشکی نیز با هماهنگی سازمان اورژانس کشور در پایانه مرزی و مسیرهای منتهی به این پایانه مستقر می شوند.

دکتر محمدی از تامین و ذخیره مناسب دارو و سرم مورد نیاز برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: جلسات هماهنگی با سایر ارگانهای دارای امکانات درمانی مانند سازمان تامین اجتماعی، نیروی دریایی و موکب های سلامت برگزار شده است. همچنین با اطلاع رسانی گسترده از ظرفیت نیروهای جهادی و داوطلب در این ایام بهره مند می شویم.

وی ادامه داد: امسال خدمات دندانپزشکی مورد نیاز زائران در مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی شهید سلیمانی شلمچه ارائه می شود و نیروهای حوزه بهداشت نیز در زمینه پیشگیری از بیماریها در مرز شلمچه مستقر می شوند و در حوزه بهداشت محیط نیز به سلامت مواد غذایی و نوشیدنی هایی که در مواکب توزیع می شوند، نظارت خواهند داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان یادآور شد: کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان همگام با ارائه آموزش های لازم به زائران اربعین از رسانه ملی در خصوص تب دنگی و پشه آئدس، آموزش های حضوری و مکتوب را به زائران ارائه می دهند. خوشبختانه تا کنون پشه آئدس در استان خوزستان صید نشده اما مراقبت و پیشگیری از ابتلا به بیماری تب دنگی و عمل به توصیه های بهداشتی، ضروری است.

به گفته دکتر محمدی بیمارستانهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ایام اربعین در آماده باش کامل هستند و بیمارستانهای ولیعصر(عج) خرمشهر و آیت الله طالقانی آبادان به عنوان مراکز پشتیبان، آماده ارائه خدمات به زائران و مصدومان احتمالی حوادث در ایام اربعین فعال خواهند بود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=59234

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.