• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0
دولت سیزدهم، گامی بلند در جهت عدالت اجتماعی:

مسکن مناسب برای همه، حتی در روستاهای دور افتاده

  • کد خبر : 56552
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۳۴
مسکن مناسب برای همه، حتی در روستاهای دور افتاده
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: دولت سیزدهم، گامی بلند در جهت عدالت اجتماعی مسکن مناسب برای همه، حتی در روستاهای دور افتاده برداشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، محمود واحدیان، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی، در نشست خبری عملکرد سه ساله شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت رئیس جمهور شهید در سالن جلسات شهید زاهدمقدم در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد،اظهار کرد: در دوره حکمرانی سیزدهم، بنیاد مسکن خراسان رضوی با افزایش چشمگیری در ارائه زمین‌های مسکونی به روستاها، موفق به اتمام ۲۳٬۰۰۰ قطعه زمین و واگذاری بیش از ۱۳٬۴۰۰ واحد مسکونی شده است.

وی  افزود: نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی به چشمگیری پیشرفت داشته، تا به امروز بیش از ۲۰۰٬۰۰۰ هکتار اراضی ملی الحاق شده و بیش از ۱۵٬۳۰۰ هکتار آماده واگذاری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی  در حوزه تصویب طرح‌های مسکونی، تأکید کرد: تعداد طرح‌های تصویب شده در دوره حکمرانی فعلی، ۱۱۳۳ طرح عادی را به دست آورده است که نشان از دوبرابر شدن این عدد نسبت به چهار سال گذشته دارد.

واحدیان  از رشد بیش از ۶ میلیون مترمربع سطح آسفالت در روستاها بهره‌مند بوده و افزود: پرداخت بلاعوض مسکن روستایی نیز در دولت سیزدهم به ۲۴۷ میلیارد تومان رسیده که دوبرابر پرداخت‌های چهار سال قبل است.

وی در انتها از تلاش‌های مستمر بنیاد مسکن در راستای نیازهای جامعه روستایی استان خراسان رضوی تقدیر کرد و تأکید کرد که این اقدامات نقش مهمی در بهبود شرایط مسکن و توسعه اقتصادی مناطق محروم دارد.

فرودگاه مشهد پس از ۲۸ سال رکورد زد

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد  اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از ۲۸ سال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای متعددی در دولت سیزدهم بوده است.

حسن جعفری ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال، تحولات چشمگیری در این فرودگاه ایجاد کرده و به افزایش ظرفیت و ارتقای خدمات آن انجامیده است.

وی افزود: از زمان افتتاح این پروژه‌ها، استقبال گسترده‌ای از سوی مردم و مسافران از آنها صورت گرفته است. به طوری که شاهد افزایش ۹۵ درصدی پروازها در این فرودگاه هستیم، در حالی که در دولت‌های گذشته، شاهد رشد ۷ درصدی پروازها بودیم.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد بیان کرد: در سال گذشته، فرودگاه مشهد شاهد ثبت رکورد جدیدی در تعداد پروازها بود. در چند روز گذشته نیز شاهد ۲۳۲ پرواز در این فرودگاه بوده‌ایم که نشان‌دهنده رشد چشمگیر این صنعت در استان خراسان رضوی است.

جعفری گفت: دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در این دوره، خدمت‌رسانی به زائران و مسافران را در اولویت قرار داده‌اند. از جمله پروژه‌هایی که در فرودگاه مشهد به بهره‌برداری رسیده است می‌توان به توسعه سمنان داخلی، توسعه اپرون، پل ارتباطی انتقال مسافران، و سامانه جدید کمک ناوبری ILS اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از سامانه جدید کمک ناوبری ILS، فرودگاه مشهد به دومین فرودگاه مجهز به این سامانه در سطح کشور تبدیل شده است. این سامانه به خلبانان کمک می‌کند تا در شرایط دید کم و در مواقعی که دید پایین باشد، به طور ایمن فرود بیایند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد عنوان کرد:  ترمینال فرودگاه سبزوار نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در دولت سیزدهم توسعه یافته است، که این پروژه به منظور افزایش ظرفیت و ارتقای خدمات این فرودگاه انجام شده است.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی برای توسعه و تجهیز فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: این اقدامات نقش مهمی در ارتقای خدمات هوایی و افزایش رضایت زائران و مسافران داشته است.

رتبه سوم کشوری در آزمون‌های کیفیت و درآمد چهاربرابری

محسن کفاشي، مدير کل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک خراسان رضوي، اظهار کرد:  بيش از بيست و نه هزار آزمون کنترل کيفي  برگزار شد و اين موفقيت را به عنوان رتبه سوم کشوري در اين زمينه توصيف کرده است.

وی  ادامه داد: آزمايشگاه فني و مکانيک خاک خراسان رضوي در چندين موضوع مختلف در نقش‌آفريني قرار گرفته و از پروژه‌هاي عمراني و مسکن تا پروژه‌هاي نوسازي و نهضت ملي، در تمام مراحل کنترل کيفي حضور داشته است.

مدير کل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک خراسان رضوي  اضافه کرد: در دوره جاري، بيش از دوازده هزار نفر ساعت آموزش سازماني و سيصد و بيست نفر ساعت آموزش متخصصانه را براي بهبود کيفيت خدمات ارائه داده‌ايم.

کفاشي به رشد اقتصادي آزمايشگاه در اين دوره اشاره کرد و گفت: آزمايشگاه از درآمد نزديک به چهار و نيم برابري با ابتدا سال دستاورد کرده است، که اين نشان از عملکرد مالي موفق در اين مدت است.

 بانک مسکن پیشروی در تسهیلات مسکن دولت سیزدهم را به عهده گرفت

مصطفی تقوی، مدیر شعب استان خراسان رضوی، اظهار داشت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در زمینه مسکن و ساختمان در دولت سیزدهم، نقش بسزایی در طرح‌های متعدد مسکن بازی کرده است.

وی افزود: در این دوره، بانک مسکن توانسته است با پرداختی‌های بیش از ۸۰ درصد از کل تسهیلات، برای تسهیلات ساخت و ساز، به رهبری این بخش در سطح کشور بپردازد.

تقوی به اهمیت این نقش اشاره کرده و بیان کرد: که این پیشروی در حوزه مسکن، علاوه بر تسهیلات ارائه شده، شامل بیش از ۱۷ هزار واحد انعقاد قرارداد مسکونی در استان نیز می‌شود.

وی بیان کرد: ما در این دوره با بیش از ۸۴ هزار میلیارد ریال، پروژه‌های مسکن را مشارکت داشته‌ایم و به طور کلی، بانک مسکن با تاثیر چشمگیری در تحولات اقتصادی کشور، به عنوان یکی از دو تیر اصلی اقتصاد ملی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56552

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.