• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2

مشهد، آماده استقبال از بهار ۱۴۰۳

  • کد خبر : 44270
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
مشهد، آماده استقبال از بهار ۱۴۰۳
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، از برنامه‌های گسترده این شهر برای استقبال از بهار ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، مهدی یعقوبی با اشاره به پاکسازی گسترده معابر پس از انتخابات، اظهار کرد: شهرداری مشهد با عزمی راسخ، در حال آماده‌سازی شهر برای میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی است و برنامه‌های متنوعی در راستای استقبال از بهار ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: فعالیت‌های استقبال از بهار ۱۴۰۳ در چند بخش ذیل ساماندهی شده است پاکسازی و زیباسازی، پاکسازی حاشیه مبادی ورودی شهر تا عمق ۱۰ کیلومتر، با توجه به اهمیت پاکیزگی ورودی‌های شهر برای زائران و مسافران، این بخش از برنامه با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: شست‌وشوی معابر اصلی، به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی، شست‌وشوی معابر منتهی به حرم مطهر، جلوه‌ای ویژه به این مکان مقدس خواهد بخشید، رنگ‌آمیزی جداول به متراژ بیش از ۲۰۰ هزار متر طول، رنگ‌آمیزی جداول، به زیبایی و شادابی معابر شهر می‌افزاید از دیگر اقدامات، رفع نواقص آذین‌بندی‌ها و اکران آذین‌بندی‌های جدید از دیگر برنامه های ما برای استقبال از بهار است.

 

یعقوبی تصریح کرد: آذین‌بندی‌های نوروزی، فضایی شاد و پرنشاط در سطح شهر ایجاد خواهد کرد در همین راستا گل‌آرایی و فضاسازی،جانمایی ۱۱۰۰ المان گل ویژه بهار ۱۴۰۳، این المان‌ها در نقاط مختلف شهر جانمایی شده و زیبایی بصری چشمگیری به شهر می‌بخشند.

وی ادامه داد: نصب ۱۰۰ المان جدید، المان‌های جدید، خلاقیت و نوآوری را در فضاسازی شهر به نمایش می‌گذارند.جانمایی و نصب ۱۰۰ المان توپیاری و ۲۵۰۰ فلاورباکس، توپیاری و فلاورباکس‌ها، تنوع و زیبایی گل‌آرایی در سطح شهر را افزایش می‌دهند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: برگزاری جشنواره گل‌های پیازی در بوستان ملت، باغ گل‌ها و مزار شهدا: این جشنواره، جلوه‌ای دیدنی از گل‌های پیازی را به نمایش خواهد گذاشت.

یعقوبی عنوان کرد: در بحث مدیریت مصرف منابع،انجام فعالیت‌های استقبال از بهار ۱۴۰۳ با تاکید بر مدیریت مصرف منابع آبی برنامه ریزی شده است، با توجه به شرایط کمبود آب در کشور، مصرف بهینه آب در برنامه‌های استقبال از بهار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های اصلاح الگوی کاشت در سطح مناطق ۱۳ گانه، اصلاح الگوی کاشت، به مصرف بهینه آب و حفظ منابع طبیعی کمک می‌کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، در خصوص مشارکت هنرمندان گفت: انتخاب ۱۱۰۰ المان گل از بین ۴۵۰ اثر ثبت شده توسط هنرمندان: این امر نشان‌دهنده توجه شهرداری به خلاقیت و نوآوری هنرمندان در فضاسازی شهر است.

یعقوبی بیان کرد: یکی از برنامه های که برای استقبال از بهار در نظر گرفته شده جشنواره‌ها و برنامه‌های شاد است از جمله می‌توان به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سطح شهر، این برنامه‌ها به شادابی و نشاط شهروندان و مسافران نوروزی کمک خواهد کرد.

وی در پایان با دعوت از مردم برای حضور در مشهد در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران نوروزی به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44270

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.