• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

پست امسال هم همراه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است احداث آتش بُر در جنگل خلیل بیگ ارسنجان زیستگاه گوزن زرد ایرانی استقبال از ایستگاه فرهنگی پذیرایی بانک ملت در مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر طی حکمی از سوی دکتر حسن بابائی معاونت قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور .دکترمحسن طاهریان به سمت مدیرکل منابع انسانی این سازمان منصوب شد . «علی موسیو» در مستندات یکشنبه و «زیرزمین» در سینماتک خانه هنرمندان ایران مجلس باید قوانین مشکل‌گشا و حل کننده مسائل مردم را تصویب کند جذب نیرو در مرکز پژوهش‌های موسسه طنین ایثارگران کشور شرکت سیمان کردستان توانست پس از ۱۶ سال ظرفیت تولید کلینکر خود را به ۳۰۰۰ تن در روز افزایش دهد. مبارزه با بیماری های غلات در مزارع بیضا ادامه دارد «لاله‌زارِ هزار چهره» در مستندات یکشنبه و نسخه مرمت شده «نور زمستانی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران بازگشت درآمد ماهانه (( وتعاون )) به روند صعودی آغاز مرمت دروازه سنگی خوی

1

مشهد، طلایه‌دار مشارکت در انتخابات/ افزایش مشارکت ۷درصدی مردم مشهد در انتخابات

  • کد خبر : 49838
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
مشهد، طلایه‌دار مشارکت در انتخابات/ افزایش مشارکت ۷درصدی مردم مشهد در انتخابات
فرماندار مشهد از افزایش 7 درصدی مشارکت مردم این شهر در مرحله اول انتخابات حوزه انتخابیه مشهد و کلات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد،محسن داوری امروز در استودیو انتخابات اظهار کرد: از این حوزه انتخابیه پنج نماینده به مجلس راه می‌یابند که تکلیف چهار نفر آنها در دور اول مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه در دور دوم، تکلیف نفر پنجم مشخص می‌شود، ادامه داد: مشهد جزو کلان‌شهرهایی بود که شاهد افزایش مشارکت بودیم. این افزایش ۷ درصدی را به‌دلیل اضافه شدن تعداد افرادی که به سن رأی دادن رسیده بودند داشتیم.

 

فرماندار مشهد افزود: در دوره اول انتخابات، ۱۷ درصد تعرفه بیشتر نسبت به سال ۹۸ استفاده شد. همچنین مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه‌ای بود که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت. کمترین شکایت و نارضایتی نیز در این حوزه انتخابیه ثبت شده است.

 

داوری بیان کرد: در دور اول کمترین مشکل و اعتراض را داشتیم و به‌جز سرمای هوا، مشکل خاص دیگری نداشتیم. ۹۸ درصد حوزه‌های انتخاباتی نیز رأس ساعت ۸ صبح کار خود را آغاز کردند.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع نقایص مرحله اول، گفت: برای مرحله دوم، هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش‌بینی شده است که هزارو ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات فعال خواهند بود.

 

فرماندار با بیان اینکه دو شهرستان فریمان و سرخس رأی‌گیری نخواهند داشت، افزود: برای این مرحله ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی آماده شده‌اند که در ۱۴ حوزه انتخابیه در مشهد و رضوی توزیع می‌شوند. ۱۳ حوزه در مشهد و ۳ حوزه در بخش مرکزی فعال خواهد بود.

 

داوری بیان کرد: هر منطقه به فراخور تعداد شعب اخذ رأی، چند ناحیه دارد که صندوق رأی را مدیریت می‌کنند. همه اینها در اتاق وضعیت به صورت صوتی و تصویری رصد می‌شوند.

 

وی گفت: تبلیغات از ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت شروع شده و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. اقلام انتخابات را در مخازن فرعی روز پنجشنبه در شعبه‌ها قرار دادیم و تمامی عوامل از ساعت ۵ صبح در شعبه‌ها حضور دارند. انتخابات رأس ساعت ۸ روز جمعه برگزار خواهد شد.

 

فرماندار مشهد گفت: شماره تلفن فرمانداری برای پاسخگویی و هماهنگی حضور شعبه‌های سیار آماده‌باش است. البته تدریج و اولویت ما با مکان‌های اجتماعی است تا خانه‌ها.

 

داوری بیان کرد: کسانی که در دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رأی داده‌اند، در این مرحله نیز می‌توانند رأی بدهند. افرادی که از ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سن رأی رسیده‌اند نیز می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند. همچنین افرادی که در دوره اول رأی نداده‌اند می‌توانند در این مرحله رأی خود را به صندوق بیندازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=49838

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.