• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد: فعالیت کلینیک سیار دندانپزشکی تا پایان اربعین

  • کد خبر : 61908
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد:  فعالیت کلینیک سیار دندانپزشکی تا پایان اربعین
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از فعالیت یک کلینیک سیار دندانپزشکی هم‌زمان با برپایی موکب اربعین حسینی در مرز تمرچین خبر داد و گفت: کلینیک سیار دندانپزشکی تا پایان اربعین حسینی و بازگشت زائران از کربلا به خدمات رایگان خود ادامه خواهند داد.

احسان ریخته‌گر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، از فعالیت یک کلینیک سیار دندانپزشکی هم‌زمان با برپایی موکب اربعین حسینی در مرز تمرچین خبر داد و اظهار کرد: معاونت بهداشت آذربایجان غربی با همکاری گروه سلامت دهان و دندان، یک کلینیک سیار دندانپزشکی راه‌اندازی کرد تا به زوار حسینی خدمات‌رسانی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به خدمات ارائه شده توسط این کلینیک، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ارائه خدمات دندانپزشکی به زوار اربعین حسینی پیشرو شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: این کلینیک سیار دندانپزشکی که با حضور یک دندانپزشک و دستیار وی از تاریخ ۲۷ مرداد تا پایان مراسم معنوی اربعین فعالیت دارد، به ارائه خدمات مختلف دندانپزشکی از جمله معاینه، ترمیم، پانسمان، کشیدن دندان و جرم‌گیری می‌پردازد.

ریخته‌گر خاطرنشان کرد: این برنامه با مشارکت مرکز بهداشت شهرستان‌های ارومیه و پیرانشهر و همکاری دندانپزشکان این مراکز، به‌صورت دو نوبت صبح و عصر اجرایی شده است. این کلینیک سیار به‌تمامی امکانات و تجهیزات لازم مجهز بوده و توانسته است خدمات لازم را به زائران ارائه دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: تا کنون ۱۵ معاینه و ۹ خدمت درمانی انجام شده است. مسئولیت کلینیک‌های سیار در این برنامه بر عهده آقایان عسگرزاده و خیام محمدی است.

وی اضافه کرد: به‌منظور جلب رضایت زوار حسینی، تمامی واحدهای دندانپزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان‌های مستقر در مسیر تردد زوار نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا در صورت نیاز خدمات اورژانسی دندانپزشکی ارائه کنند.

گفتنی است در این کلینیک سیار، علاوه بر خدمات درمانی، بروشورهای آموزشی توزیع می‌شود و دندانپزشکان حاضر نیز نکات مهمی را در خصوص بهداشت دهان و دندان به زوار ارائه می‌دهند. این اقدامات باعث شده تا زائران با آگاهی بیشتر از سلامت دهان و دندان خود مراقبت کنند و در صورت نیاز، به‌موقع از خدمات درمانی استفاده کنند.

مسئولان کلینیک‌های سیار نیز از استقبال خوب زوار و رضایت آنان از خدمات ارائه شده خبر داده‌اند. این برنامه‌ها در راستای تأمین سلامت و آسایش زائران، با همکاری همه‌جانبهٔ نهادهای بهداشتی و درمانی استان به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت تا زوار با آرامش بیشتری به زیارت اربعین بپردازند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.