• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛ نقش مهم رسانه‌ها در تقویت مشارکت انتخاباتی

  • کد خبر : 54585
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛ نقش مهم رسانه‌ها در تقویت مشارکت انتخاباتی
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران باید با اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهی‌بخشی به مردم، نقش موثری در افزایش مشارکت انتخاباتی و تقویت وحدت ملی ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، حمید مصطفوی امروز در جلسه‌ تعاملی رسانه و انتخابات که در سالن آمفی تئاتر خانه مطبوعات استان برگزار شد، خبرنگاران و اصحاب رسانه را موثرترین قشر در جامعه دانست و اظهار کرد: امروز رسانه‌های امپراطوری غرب با هدف وارونه‌سازی واقعیت‌ها در ایران، تلاش می‌کنند با ارائه تصویری ناامیدکننده، مخاطبان را از شرکت در انتخابات بازدارند.

وی تصریح کرد: این رسانه‌ها با به‌کارگیری پروپاگاندا و انتشار اخبار نادرست، سعی در القای یأس و ناامیدی در میان مردم دارند، در حالی که شرایط داخلی کشور نیازمند حضور فعال و مشارکت حداکثری مردم در فرآیندهای سیاسی است، این تاکتیک‌ها به منظور تضعیف اراده ملی و کاهش مشارکت عمومی طراحی شده‌اند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، آگاهی و هوشیاری مردم می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این تلاش‌های دشمنان برای ناامیدی مردم، ایفا کند، گفت: اهمیت حضور در انتخابات نه تنها به معنای مشارکت در تعیین سرنوشت کشور است، بلکه پاسخی قاطع به تلاش‌های خارجی برای تضعیف وحدت و همبستگی ملی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان موثرترین قشر جامعه می‌توانند با ارائه اطلاعات صحیح و تحلیل‌های واقع‌بینانه، نقش مهمی در افزایش آگاهی عمومی و تقویت روحیه مشارکت ایفا کنند، این قشر با بهره‌گیری از قدرت قلم و رسانه‌های جمعی، می‌توانند به مقابله با تلاش‌های تخریبی و ترویج امید و اعتماد در جامعه بپردازند.

مصطفوی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات نظام را واکسینه می‌کند، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات باعث تقویت و محافظت از نظام می‌شود و بهترین راه برای تشویق مردم به شرکت گسترده در انتخابات، اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهی‌بخشی است.

وی گفت: خبرنگاران وظیفه دارند با بینش عمیق، واقعیت‌ها را به درستی منتقل کنند و مردم را از اهمیت و تأثیر حضورشان آگاه سازند و همچنین می‌توانند با ارائه تحلیل‌های منصفانه و گزارش‌های شفاف، اعتماد عمومی را افزایش داده و زمینه را برای مشارکت فعال‌تر مردم فراهم کنند.

مصطفوی با بیان اینکه همه اقوام و ادیان در استان باید در جهت تقویت وحدت و همبستگی ملی تلاش کنند تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی رنگین کمان اقوام و ادیان است، باید مراقب بود که اختلافات قومی منجر به ایجاد تشویش در اذهان عمومی نشود.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مشترک می‌تواند به تحکیم روابط بین اقوام و افزایش همدلی و تفاهم کمک کند و رسانه‌ها و نهادهای آموزشی نیز نقش مهمی در ارتقای آگاهی و ترویج احترام متقابل بین اقوام دارند.

مصطفوی تاکید کرد: انتشار هرگونه محتوایی که به منظور ایجاد تشویش در اذهان عمومی و ترغیب به عدم مشارکت، اعتصاب یا تحصن از رأی دادن باشد، جرم محسوب می‌شود و نهادهای قانونی موظف به پیگیری و برخورد با این اقدامات هستند و همچنین، آگاهی‌رسانی به شهروندان درباره اهمیت مشارکت در انتخابات و تأثیر آن بر آینده کشور، می‌تواند به کاهش این نوع فعالیت‌ها کمک کند.

وی افزود: هر اقدامی که موجب اخلال در روند انتخابات شود، از جمله سیاه‌نمایی و ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف مردم، جرم محسوب می‌شود چرا که این گونه اقدامات نه تنها به فرایند دموکراتیک آسیب می‌زنند، بلکه وحدت و همبستگی ملی را نیز تهدید می‌کنند بنابراین، همه افراد و نهادها باید در راستای حفظ آرامش و سلامت انتخابات تلاش کنند و از انتشار اطلاعات نادرست و تحریک‌کننده خودداری کنند.

مصطفوی هیچ کدام از نهادهای دولتی، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی حق تبلیغ در نامزدهای انتخاباتی را ندارند بیان کرد: انتشار محتوای توهین‌آمیز و تخریبی علیه انتخابات و نامزدهای انتخاباتی جرم است و بداخلاقی انتخاباتی به هیچ وجه قابل قبول نیست و همه باید به اصول اخلاقی و قانونی در فرایند انتخابات پایبند باشند بنابراین تقویت فرهنگ احترام و رقابت سالم بین نامزدها و حامیانشان، می‌تواند به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه کمک کند و نهادهای نظارتی و قضایی نیز باید به طور جدی با موارد تخلف برخورد کنند تا اعتماد عمومی به سلامت انتخابات حفظ شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.