• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2

مناطق طبیعی شهرستان بوانات عرصه درگیری با شکارچیان مسلح

  • کد خبر : 48344
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
مناطق طبیعی شهرستان بوانات عرصه درگیری با شکارچیان مسلح
فارس_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوانات از درگیری یگان حفاظت محیط‌زیست با شکارچیان شرور در مناطق طبیعی این شهرستان خبر داد و شناسایی این افراد همچنان ادامه دارد.

گیتی آنلاین_ علی آسا بیان داشت: در پی بازرسی از منزل افرادی دیگر گوشت لاشه حیوانات تحت حمایت و حفاظت کشف گردید و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد.

وی گفت: در طی روزهای اخیر تعداد ۱۲ قبضه سلاح غیر مجاز و مجاز در بوانات اخذ و پیگیری های قضایی در این زمینه کلید خورد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بوانات بیان داشت: این روزها اداره محیط زیست بوانات روزهای پرکاری را سپری می کند، درگیری مسلحانه با شکارچیان شرور، اخذ ۱۰ سلاح غیر مجاز و دو سلاح مجاز و کشف گوشت لاشه شکار حیوانات تحت حمایت و حفاظت در طی ده روز اخیر از جمله اقدامات شاخص در این شهرستان است.

وی، ضمن تشکر از حمایت ‌های همه جانبه دادستان شهرستان بوانات، زارع افزود: تعامل با این مقام قضایی و همچنین اداره پلیس اطلاعات شهرستان در کشف جرائم و پیشگیری از وقوع جرم بسیار کارساز می‌باشد بخش عمده و مهمی از صدمات وارده به محیط زیست حاصل شکار غیر مجاز است.

تولید و توزیع سلاح در دست مردم تحت عناوین مختلف و پرداخت سهمیه مهمات به دارندگان اسلحه‌ها در افزایش شکار غیر مجاز تاثیر بسزایی دارد که بخش عمده ای از این اسلحه و مهمات برای شکار وحوش استفاده می‌شود.

این مقام مسوول خواستار برخورد قاطع با شکارچیان مسلح شد و گفت: دراین روزها که فصل زایش و تولید مثل حیات وحش است حتی صدای تیراندازی نیز می تواند به سلامت محیط زیست و آرامش حیات وحش آسیب بزند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=48344

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.