• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

اجرای طرح بازآفرینی شهری در محلات جدید آذربایجان غربی نخستین نشست تخصصی تحلیل و بررسی سهام شرکت پتروشیمی نوری کشف خودرو سرقتی در فیروزآباد نمایشگاه روایت پیشرفت، گامی در جهت تبیین دستاوردهای دولت با پیشنهادهای استاندار فارس در تامین نیازها و بازسازی مناطق زلزله زده موافقم؛ با جدیت پیگیری شود بازدید فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی از مواضع دیده بانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق حضور مربیان مساجد آذربایجان غربی در دوازدهمین گردهمایی آموزشی توجیهی طرح فرهنگی تربیتی «چهره به چهره» «شُل بِمُل» در اجرای ویژه روی صحنه خواهد رفت دکتر افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: ادامه دهنده راه و سیره شهدا باشیم هم‌افزایی دستگاه‌ها با دانشگاه های علوم پزشکی؛ زمینه ساز مقابله با بیماری‌های غیرواگیر مردم با بالا بردن آگاهی حقوقی خود به دستگاه قضایی کمک کنند افتتاح جایگاه و امکانات زیارتی نابینایان در حرم مطهر شاه‌چراغ

3

مهم ترین عرصه اتحاد فرهنگی و تمدنی، اتحاد علمی / رویداد هفته علم ایران و عراق باعث تقویت اتحاد علمی می شود

  • کد خبر : 32267
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
مهم ترین عرصه اتحاد فرهنگی و تمدنی، اتحاد علمی / رویداد هفته علم ایران و عراق باعث تقویت اتحاد علمی می شود
مهم ترین عرصه اتحاد فرهنگی و تمدنی، اتحاد علمی / رویداد هفته علم ایران و عراق باعث تقویت اتحاد علمی می شود

محمد جواد نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی اظهار کرد: این رویداد در نوع خودش نادر بوده و این موضوع برای اولین بار چنین دیپلماسی علمی در چنین سطحی انجام می شود.

وی ادامه داد: خیلی از دانشگاههای ایران و عراقی جویای این مسئله شده اند که چرا دانشگاه ما دعوت نشده است که باید بگویم به علت محدویت های تعداد نمی توانستیم میزبان خیلی دیگر از دانشگاه های ایران و عراق باشیم، انشالله در دوره های بعدی با همگانی های که به وجود آمد در خدمت دانشگاهی که در این دوره حضور نداشتن خواهیم بود.

معاون رایزنی فرهنگی ایران در عراق بیان کرد: عراق ظرفیتهای فراوانی در رابطه با همکاری های دانشگاهی با ایران دارد و این رویداد تاثیر مثبتی در جامعه رسانه ایران و عراق داشته است، اگر تدوام داشته باشد می تواند موثر واقع شود.

نجفی بیان کرد: دشمن ما و نظام سلطه نمی تواند رشد کشورهای اسلامی به خصوص رشد و اتحاد ایران و عراق را ببنید، بنابراین در این زمینه رسانه هایشان یا سکوت می کند یا تلاش میکند با رسانه هایشان این رویداد کوچک و بی اهمیت جلوه دهند.

وی تصریح کرد: دشمن این اتحاد را قبول ندارد و تلاش می کند مانع این اتحاد شوند، در همین راستا میلیون ها دلار خرج می کنند تا این اتحاد شکل نگیرد، چراکه می داند این مهم ترین عرصه اتحاد فرهنگی و تمدنی، اتحاد علمی است.

معاون رایزنی فرهنگی ایران در عراق بیان کرد: اگر در تاریخ نگاه کنید مشاهد می کنید خیلی از علما و دانشمندان این دو تمدن باهم همکاری داشتند و این همکاری ها علمی در آنها در زمان ثمرات خوبی داشتند.

نجفی بیان کرد: قطعا به یقین دشمن نمی تواند بار دیگر شاهد شکوفایی تمدن اسلامی باشد و تلاش می‌کنند این ارتباط را برهم بزند و این رویداد می تواند خط بطلانی بر این تلاش ها باشد.

یادآور می شود: رویداد بزرگ علمی بین المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور ۶۰ دانشگاه دو کشور از ۱۵ مهرماه تا ۲۰ مهر ماه امسال در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=32267

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.