• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

ناتوانی در مدیریت شهری باز هم دامن مردم را گرفت

  • کد خبر : 36660
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
ناتوانی در مدیریت شهری باز هم دامن مردم را گرفت
درختان خشکیده در اثر باد به اموال مردم آسیب زدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با توجه به عدم انجام به موقع و کارآمد عملیات خشک‌زنی درختان شهری، امروز بر اثر باد شدید شاخه‌ها شکسته و به اموال عمومی و حتی افراد آسیب زده‌اند که این موضوع نشان از ناتوانی در مدیریت مناسب درختان دارد.

 امروز به دلیل وزش باد شدید در ارومیه؛ تعدادی از درختان در شهر به علت قصور مسئولان شهری در زدن شاخه‌های خشک شده و حذف شاخه‌های خطرناک، در وضعیت نامناسبی قرار گرفته‌اند.

این موضوع نه تنها منجر به ناراحتی مردم شد بلکه به آسیب به اموال عمومی نیز انجامید، به نظر می‌رسد شهرداری به‌طور کلی برای مقابله با بادهای شدید و حفظ درختان در این شرایط آمادگی کافی را ندارد. این موضوع نشان‌دهنده نقص در برنامه‌ریزی و اجرای مراقبت از درختان است.

با توجه به عدم توانایی در حفاظت از درختان، شاخه‌ها به اموال عمومی و حتی افراد آسیب می‌زنند. این امر علاوه بر خسارات مالی، به عدم امنیت شهروندان نیز منجر شده است بنابراین شهرداری باید کارکنان خود را با آموزش‌های لازم برای مدیریت درختان در شرایط بادی آشنا کرده و از تجهیزات مناسب برای این منظور استفاده کند.

مدیران شهری توان مدیریت شهری را ندارند

یکی از اصناف که مغازه‌ای در خیابان دانش ارومیه دارد، با ابراز گلایه از عدم هرس درختان شهر از سوی شهرداری گفت: شاخه‌های درختان در این خیابان به هرس نیاز داشت که چندین بار موضوع خشک شدن شاخه‌های درختان را به شهرداری اطلاع دادم اما متاسفانه مسئولان و مدیران شهری گوش شنوایی برای شنیدن و مرتفع کردن مشکلات و مطالبات مردم را ندارند.

وی با اشاره به اینكه چندین بار برای هرس این درختان به شهرداری مراجعه كرده است، افزود: شاخه‌های بلند درختان به سیم‌های برق رسیده و هر لحظه امكان حادثه وجود داشت و خودم اقدام به بریدن شاخه‌های اضافی و خشکیده درختان کردم.

این شهروند افزود: همانطور که مشاهده می‌کنید امروز با وزش باد شدید در ارومیه خسارات زیادی با سقوط درختان به اموال عمومی و مردم وارد شد.

شهروند دیگری که خودروی شخصی‌اش در خیابان ارتش بر اثر سقوط درخت دچار حادثه شده بود در این خصوص گفت: شهرداری ارومیه توان مدیریت ندارد و به مطالبات مروم و شهروندان رسیدگی نمی‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: چند روز پیش با بارش باران کل خیابان‌های شهر زیر آب رفت امروز هم به دلیل عدم هرس درختان و شاخه‌های اضافی این چنین به اموال عمومی آسیب وارد شده است.

این شهروند بیان کرد: در حال حاضر در مدیریت فضای شهری ارومیه، آنچه که شهروندان از مدیران شهری انتظار دارند، چیزی نیست که از فضای حاکم بر شهر مشاهده می‌کنیم.

کلام آخر؛

منهای فعل و گفت رسانه‌ای؛ شهرداری در عمل کار چندانی برای رضایتمندی شهروندان انجام نمی‌دهد. طرح پرسشی ساده اما تاریخی در این‌ باره ضروری است، چرا شهرداری ارومیه، ناتوان از عمل به ماموریت‌های خویش است؟ باید پرسید و بررسی کرد این ناتوانی، متأثر از چیست؟ به تعبیری دانشگاهی باید دانست کانون اصلی گرفتاری‌های شهری ارومیه کجاست؟

در جمله‌ای کوتاه می‌توان گفت؛ شهرداری ارومیه «توان» مدیریت شهر را به‌طور کامل ندارد! یعنی شهرداری نمی‌تواند کاری درخور تحول و توسعه مورد انتظار شهروندان انجام دهد

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=36660

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.