• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4

نخستین اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برای حل مشکلات اراضی والدین شاهد ارومیه

  • کد خبر : 32676
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۰۸
نخستین اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برای حل مشکلات اراضی والدین شاهد ارومیه
قانونی نبودن فعالیتهای شرکت تعاونی عامل اصلی مشکلات اراضی والدین شاهد ارومیه می باشد.
سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با بیان اینکه، با جدیت و مطابق تاکیدات مقام قضایی و استاندار آذربایجان غربی پیگیر مشکلات تعاونی مسکن والدین شهرک شاهد ارومیه هستیم؛ گفت: مشکلات این شهرک مربوط به ۳۰ سال قبل می باشد که متأسفانه هیئت‌مدیره تعهدات لازم بر واگذاری اراضی سهم دولتی را انجام نداده است.

حمزه لو تصریح کرد:  در مرحله نخست باید مباحث حقوقی و قانونی شرکت‌تعاونی و نحوه فعالیت آن حل‌وفصل شود، چرا که در این صورت می‌توان در راستای حل مشکلات بعدی گام برداشت.

او اظهار کرد: با توجه به کثرت جمعیت منطقه ضرورت تعیین کاربری‌های آموزشی، فضای سبز، بهداشتی درمانی و خدماتی جهت رفاه حال ساکنین لازم و ضروری بوده؛ بنابراین پیگیری‌های لازم جهت ارائه این خدمات از طریق دستگاه‌های مربوطه با مساعدت معاونت امور عمرانی استانداری در دستور کار قرار گرفت.

حمزه‌لو افزود: در همین راستا هشت هزار و ۴۵۰ مترمربع با صورت‌جلسه تحویل شهرداری شده تا احداث فضای سبز انجام گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: تامین زمین برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه نیز تا چند روز آینده تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود.

حمزه‌لو اضافه کرد: همچنین زمین برای احداث مرکز اورژانس و مرکز جامع سلامت تا آخر هفته تحویل علوم پزشکی می‌شود.

وی افزود: زمین با کاربری ورزشی تامین شده و آماده واگذاری اراضی به بخش دولتی و یا سرمایه‌گذار خصوصی هستیم تا توسعه بخش ورزشی این شهرک انجام گیرد.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه زمین با کاربری انتظامی مشخص شده تا احداث پاسگاه انجام گیرد، گفت: این اراضی نیز تا چند روز آینده تحویل فرماندهی انتظامی می‌شود و در بخش احداث حوزه مقاومت و احداث سالن ورزشی اراضی تامین شده و به‌زودی تحویل سپاه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سازمان بهزیستی برای سه مرکز درخواست زمین داشتند که در تلاش هستیم اراضی این بخش را نیز تامین کنیم.

حمزه‌لو افزود: رسیدن به استانداردهای شهرسازی در اولویت راه و شهرسازی بوده این امر با جدیت دنبال می‌شود.

وی در خاتمه یادآور شد: با تعیین تکلیف اعضای اصلی هیئت‌مدیره شرکت‌تعاونی و حل مشکلات حقوقی و قضایی این شرکت؛ روند اجرایی تعیین تکلیف این اراضی و پیگیری امورات اداری مربوطه تسریع می‌شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=32676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.