• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2
به همت خیرین سلامت فارس؛

نخستین مرکز خیرساز آمادگی زایمان در استهبان افتتاح شد

  • کد خبر : 34199
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
نخستین مرکز خیرساز آمادگی زایمان در استهبان افتتاح شد
فارس_ مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاثیر برگزاری دوره های آمادگی زایمان در بهبود سبک زندگی دوران بارداری، افزایش آگاهی و کاهش اضطراب مادران، از افتتاح نخستین مرکز خیرساز آمادگی زایمان، در شهرستان استهبان خبر داد.

گیتی آنلاین_ «دکتر کوثر خادمیان» با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و لزوم گسترش فضای فیزیکی برای آموزش در این حوزه افزود: نبود آگاهی مادران از فواید زایمان طبیعی و ترس و اضطراب آنان، گرایش به سزارین که به طور معمول با خطرات و عوارض متعددی همراه است را افزایش داده است.

او ادامه داد: برگزاری کلاس های آمادگی زایمان موجب افزایش اعتماد به نفس مادران باردار، کاهش ترس و اضطراب آنان و اصلاح تفکرات نادرست در خصوص زایمان طبیعی می شود.

دکتر خادمیان ادامه داد: تا پیش از این شهرستان استهبان دارای یک مرکز برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان در مرکز شهرستان بود که این موضوع حضور مادران باردار بخش های ایج، رونیز و دهستان خیر را با چالش هایی روبرو کرده بود.

مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پیگیری های صورت گرفته و حمایت خیر بخش ایج، دومین کلاس آمادگی برای زایمان مادران باردار شهرستان استهبان در بخش ایج، با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=34199

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.