• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

نشان ملی حماسه ساز فردوسی به عملیات حماسی وعده صادق رسید

  • کد خبر : 51208
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
نشان ملی حماسه ساز فردوسی به عملیات حماسی وعده صادق رسید
 هشتمین نشان فرهنگی و هنری «فردوسی» در سالروز بزرگداشت این شاعر نامدار ایرانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سه حماسه‌گر در حوزه‌های پژوهشی و ادبیات و حماسه سازی اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، مراسم همایش ملی “حکیم طوس” و سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ۲۵ اردیبهشت ماه در آرامگاه این شاعر نامی با حضور مردم و مسئولین داخلی و خارجی در مشهد مقدس برگزار شد .

در این مراسم که با قرائت پیام آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به آیین بزرگداشت پاسداشت زبان پارسی و حکیم ابوالقاسم فردوسی همراه بود، نشان فردوسی طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی به یاد بزرگ شاعر حماسه سرای کشورمان در سه حوزه «حماسه پژوهی؛ حماسه سرایی و حماسه سازی» منتخبین خود در سال ۱۴۰۳ را شناخت.

حماسه سازی

«حماسه‌ساز» فردی است که همچون رستم برای ایران افتخارآفرینی کند در این بخش نشان عالی فردوسی به سردار  امیرعلی حاجی زاده به پاس انجام عملیات حماسی «وعده صادق» و دلاورمردی های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا شد.فرزند شهید برونسی این جایزه را به نمایندگی از ایشان دریافت کرد.

حماسه پژوهی

«حماسه‌پژوه» کسی است که در حوزه شاهنامه و فردوسی تحقیقات علمی و دانشگاهی داشته باشد، که در این بخش نشان عالی فردوسی به دکتر محمد جعفر یاحقی به پاس تلاش های مستمر این استاد در حوزه های فردوسی شناسی و شاهنامه پژوهی اعطا شد.

حماسه سرا

«حماسه سرا» نیز کسی است که همچون فردوسی در حوزه های شعر، موسیقی، فیلم و داستان برای افتخارآفرینان و قهرمانان کشور حماسه‌سرایی کرده باشد.

در این بخش نشان عالی فردوسی به مریم قربانزاده به پاس تلاش هنرمندانه در آفرینش اثر خاتون و قوماندان اعطا شد. خاتون و قوماندان زندگی و خاطرات شفاهی همسر شهید علیرضا توسلی با لقب جهادی ابوحامد و فرمانده فاطمیون است. کتاب توسط نشر ستاره‌ها و مشارکت مرکز رسانه‌ای فاطمیون و دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

منتخبان این نشان از جمله کسانی هستند که در حوزه های علمی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بویژه در حوزه ایثار و شهادت برای کشور افتخارآفرینی کرده باشند. انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=51208

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.