• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

نظارت دقیق و بی‌طرفانه بر چهارمین انتخابات در پنج ماه گذشته

  • کد خبر : 56872
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
نظارت دقیق و بی‌طرفانه بر چهارمین انتخابات در پنج ماه گذشته
رئیس هیئت بازرسی انتخابات خراسان رضوی از نظارت دقیق و بی‌طرفانه بر چهارمین انتخابات در پنج ماه گذشته خبر داد و گفت:با تشکر از رسانه‌ها و همراهان همیشگی، اعلام کرد که بازرسان ویژه و غیرمحسوس در سراسر استان فعالانه نظارت می‌کنند تا انتخابات با سلامت و شفافیت کامل برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، محسن نجات، امروز در استودیو انتخابات که در استانداری رضوی حضور یافت اظهار کرد: تا کنون چندین ساعت از آغاز انتخابات گذشته و بازرسان در سراسر استان فعالانه مشغول نظارت هستند.
وی بیان کرد: در این دوره تعداد ۴۷۰ بازرس و ۳۵ بازرس ویژه برای شهرستان‌های مشهد در نظر گرفته شده است. همچنین ۳۰ بازرس غیرمحسوس نیز برای نظارت دقیق‌تر بر عملکرد عوامل اجرایی تعیین شده‌اند. در مجموع، ۵۵۰ نفر در استان به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات خراسان رضوی به رعایت اصل بی‌طرفی عوامل اجرایی اشاره کرد و افزود: رصد و جلوگیری از سوءاستفاده مالی از امکانات دولتی، رفع شائبه جانبداری و ممانعت از شایعه‌سازی و ایجاد ابهامات از مهم‌ترین اولویت‌های نظارتی ما است. خوشبختانه تا کنون شرایط انتخابات بسیار خوب و پایدار بوده است.

نجات همچنین به اهمیت همکاری مردم در روند انتخابات پرداخت و گفت: عزیزانی که برای شرکت در انتخابات مراجعه می‌کنند، در صورت نیاز به همراه، حتماً فردی را با خود بیاورند تا روند رای‌گیری سریع‌تر و بدون تخلف صورت گیرد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ تماس با سامانه ۱۱۱ داشته‌ایم که اکثر آنها شامل سوالات و راهنمایی‌ها بوده‌اند و گزارش تخلف عمده‌ای مشاهده نشده است. تنها موارد جزئی که گزارش شده بود، بلافاصله بررسی و رسیدگی شدند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات خراسان رضوی در پایان با تاکید بر اهمیت شفافیت و بی‌طرفی در انتخابات، از تمامی عوامل اجرایی و نظارتی که در این دوره از انتخابات پای کار بوده‌اند تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه، انتخابات با سلامت کامل برگزار شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56872

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.