• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2

نظارت مستمر بر زیستگاههای پرندگان مهاجر و لزوم محصور نمودن محل پرورش طیور بومی

  • کد خبر : 37124
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
نظارت  مستمر بر زیستگاههای پرندگان مهاجر و لزوم محصور نمودن محل پرورش طیور بومی
معاون مدیر کل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: نظارت مستمر بر زیستگاههای پرندگان مهاجر و صورت گیرد.

گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی دامپزسکی سیستان و بلوچستان،  در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ایجاد تعامل بین بخشی و جلب همکاری سایر ادارات و استفاده از ظرفیت دستگاه ها، اولین جلسه شهرستانی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور همایون امیری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان چابهار و به دبیری  داریوش سرگزی معاون مدیر کل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار و حضور سایر اعضای ستاد برگزار شد.

سرگزی با اشاره به  ماهیت و اپیدمیولوژی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و اهمیت این بیماری زئونوز،تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان های چابهار و دشتیاری از مقاصد زمستان گذرانی پرندگان مهاجر آبزی هستند اقدامات ضروری برای پیشگیری و کنترل این بیماری با جدیت و اهمیت بیشتری می بایست در سطح شهرستان اجرایی شود.

معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار هم به برگزاری کلاس های آموزشی و افزایش آگاهی بخشی مردم در خصوص بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان اشاره و گفت:  نظارت مستمر بر زیستگاههای پرندگان مهاجر و محصور نمودن محل پرورش طیور بومی توسط روستاییان ضروری است .

وی بیان کرد:   بخشداران، محیط بانان و همچنین بهورزان در خصوص تلفات غیر عادی پرندگان آبزی و بومی اطلاع رسانی کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان چابهار ضمن قدر دانی از فعالیت های معاونت اداره کل و اداره دامپزشکی شهرستان، بر ضرورت همکاری موثر و همه جانبه تمامی ادارات متولی با دامپزشکی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه برای بیماری تاکید کرد.

در ادامه سایر اعضای ستاد ضمن ارائه نقطه نظرات خود آمادگی شان را برای همکاری با دامپزشکی جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل در راستای جلوگیری از بروز و انتشار بیماری اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=37124

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.