• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
2
قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی:

نظم و رعايت مقررات توسط حاضران در مراسم تحويل سال در حافظیه و تخت جمشید قابل تقدير است

  • کد خبر : 46696
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
نظم و رعايت مقررات توسط حاضران در مراسم تحويل سال در حافظیه و تخت جمشید قابل تقدير است
قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه ٣٠هزار نفر در حافظيه و ۱۰ هزار نفر در مجموعه جهانی تخت جمشید فقط در مراسم تحویل سال حضور داشتند گفت: نظم و رعايت مقررات توسط حاضران در این مراسم قابل تقدير است.

گیتی آنلاین_ دکتر علی دارابی در صفحه اینستاگرام ضمن مطلب فوق خود نوشت:حافظيه، تخت جمشيد، سعديه، عالى قاپو و نقش جهان، امير چخماق و بافت تاريخى يزد، باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم در كرمان، مازندران، گيلان، خوزستان، بوشهر، بندرعباس، اردبيل، تبريز و اروميه و… از ديگر مكان هاى مهم مسافران در ایام نوروز براى بازديد مردم بود.

او افزود:نوروز امسال به دليل تقارن با ماه مبارک رمضان تقارن “بهار قرآن و بهار طبيعت” بود.

مردم مومن و ديندار حرمت اين ماه را محترم شمردند.

دارابی با بیان اینکه درباره عيد باستانى نوروز كه ميراث نياكان ماست و امروزه به دليل ثبت جهانى متعلق به همه جهانيان است هر قدر بگوييم و بنويسيم كم است تاکید کرد:تحويل سال نو را مردم در اماكن و بقاع مذهبى و اماكن تاريخى گذراندند و در صدر همه حرم امام هشتم، امام رضا(ع) مثل هميشه مقصد مردم بود و️ در نوروز امسال موزه ها، پايگاه هاى ميراث فرهنگى، بناها و محوطه هاى تاريخى مورد اقبال گسترده مردم قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه ️از ۲۴ اسفند ماه تا شامگاه ١٢ فروردين بيش از ۶ ميليون نفر از موزه ها و اماكن ميراث فرهنگى بازديد كرده اند كه در نوع خود کم‌ نظیراست ،سه نكته كليدى درباره سفرهاى نوروزى و حال خوش ايرانيان قابل توجه دانست و گفت: مردم بتدريج سفرهاى داخلى و بازديد از ايران عزيز را در كانون توجهات خود قرارداده اند. گرانى تورهاى خارجى و ترجيح مردم به سفر داخلى يكى از دلايل اقبال شهروندان به سفرهاى داخلى است. اگر چه برخى سفرهاى داخلى و هزينه پرواز و… هم در مواردى بالاست كه نياز به اقدامات حمايتى دارد.

او افزود: ستاد خدمات سفر مركب از ٢٧ وزارتخانه و سازمانهاى اجرايی و … موفق شده اند شرايط بهترى از گذشته را براى سير و سياحت داخلى فراهم نمايند. بازديد رييس جمهور محترم و سفارشات لازم و حضور وزيران و اهتمام مهندس ضرغامى و همكاران وزارت متبوع نقش مهمى در ارتقاء خدمات رسانى داشته است.

او همچنین گفت: مردم دو قطبى هاى موهوم و ساختگى را عملا كنار زده اند و به عنوان ايرانى مسلمان به هويت و تاريخ و تمدن پر افتخار خود مى بالند و با رفتار خود اين رويكرد را اثبات كرده اند. تقارن ماه رمضان و نوروز را عملا مردم خود مديريت كردند و حرمت ها را مراعات كردند.

دادابی در ادامه نوشت: ايرانيان پيشتاز جشن و سرور در جهان بوده اند و بيش از ۶۵ جشن و سرور به نام فرهنگ و تمدن ايران ثبت شده است كه هيچ ملتى و کشورى آن را ندارد. شادى و نشاط اجتماعى امروزه بيش از هر زمان در مركز حكمرانى و مديريت كشور بايد قرار گيرد.

دشمنان نمى خواهند ملت ايران شاد باشند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=46696

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.