• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

جزئیات برنامه‌های گرامیداشت دهمین «هفته هنر انقلاب اسلامی» اعلام شد «کاپیتان من»؛ چالش‌های تولید فیلم علمی که ۴ سال به طول انجامید آغاز پیش فروش آلبوم «نیما یوشیج» اثر جدید استاد شهرام ناظری با انتشار قطعه «آی‌ آدمها» نرم افزار ریما بروز رسانی شد سرمایه‌گذاری فولادی (( ومعادن )) در یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران بررسی پیشرفت پروژه مرکز درمان ناباروری سطح ۳ بابل/ تاکید دکتر عین اللهی بر تسریع در تکمیل و راه اندازی این پروژه انجام ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی تاکنون/ افزایش ۶۸ درصدی بازرسی‌های بهداشتی از اماکن نسبت به سال گذشته مانور زلزله و آمادگی و مقابله با بحران در شهرستان لامرد توزیع انسولین قلمی نوومیکس در داروخانه های منتخب تحویل ندادن جسد متوفی به دلیل عدم پرداخت هزینه های درمان، صحت ندارد! اهدای خون کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان زاهدان به مناسبت هفته قوه قضائیه آخرین‌مهلت افتتاح و یا تکمیل موجودی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌ پارسیان

6
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست:

نقص نشانی کارت های سوخت، دلیل عمده‌ ماندن در باجه های معطله است

  • کد خبر : 21248
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
نقص نشانی کارت های سوخت، دلیل عمده‌ ماندن در باجه های معطله است
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: «تقریبا ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار کارت سوخت در سال ۱۴۰۱ به پست تحویل داده شده و در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد کارت‌ها در باجه های معطله است که عمده آن نقص نشانی و تغییر آدرس گیرندگان است.»

گیتی آنلاین_ به نقل از خبرگزاری تسنیم، “جلیل سالاری”، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، درباره حجم زیادی دپوی کارت‌ سوخت در دفاتر پستی عنوان کرده بود که سال قبل بیش از سه میلیون قطعه کارت سوخت را تولید و تحویل شرکت پست دادیم، اما اکنون حجم زیادی از کارت در دفاتر پستی باقی مانده است.

در همین راستا “محمد احمدی”، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، درخصوص مسائل مطرح شده اظهار داشت: «متاسفانه ارتباط ما با سامانه کارت سوخت بر اساس وب سرویس و به صورت بر خط نیست و نشانی‌ ابرازی متقاضیان با بانک نشانی استاندارد منطبق نمی‌شود، از سویی با نقل و انتقال خودرو، نشانی مالکین جدید جایگزین نمی‌شود.»

احمدی بیان داشت: «متاسفانه بخش قابل توجهی از نشانی‌هایی که روی مرسولات درج می‌شود دقیق نیست، عامل دیگری هم به ویژه در ایام پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری مشکل توزیع کارت سوخت را تشدید کرد، به دلیل مسائلی که احتمالا طی سال در تهیه بدنه و چیپ‌ست کارت وجود داشته، حجم مرسولات تحویلی از شرکت پخش و پالایش در دو ماهه پایانی سال قبل و ماه فروردین ناگهان افزایش ۳ تا۴برابری داشت. وقتی فاصله ثبت درخواست و تولید کارت زیاد می‌شود، احتمال نقل و انتقال وسیله نقلیه، جابجایی و تغییر نشانی افراد بیشتر خواهد شد که در کنار اشکالات مطرح شده در درج نشانی‌ صحیح، مشکلات توزیع موفق را بیشتر کرده است.»

وی ادامه داد: «بنابراین علیرغم اینکه همکاران ما در شرکت ملی پست، دو بار به نشانی متقاضیان مراجعه می‌نمایند، به دلیل عدم امکان توزیع مرسولات حاوی کارت سوخت در نشانی، از مکانیزم “باجه‌های معطله” برای نگهداری مرسولات در دفاتر منطقه‌ای و تحویل آن‌ها در صورت مراجعه حضوری گیرندگان استفاده می‌گردد که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب به متقاصیان، هزینه‌های مضاعفی را به شرکت ملی پست تحمیل می‌نماید.»

 

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با بیان این نکته که موضوع دریافت هزینه‌های کارت در نشانی گیرندگان، علاوه بر افزایش زمان و طولانی شدن فرایند توزیع، ایجاد صف در باجه معطله و نارضایتی مشتریان را در پی دارد، گفت: «اگر هزینه‌ها به صورت پیش‌دریافت اخذ شود، متقاضیان هم انگیزه بیشتری برای پیگیری و دریافت کارت‌هایشان دارند‌. اما علیرغم خواست ما و تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شده، تا کنون موضوع پیش‌دریافت هزینه‌ها در هنگام ثبت نام خودروهای نوشماره یا درخواست صدور کارت المثنی در دفاتر پلیس + ۱۰ حل نشده است.»

 

احمدی ادامه داد: «از سال گذشته جلسات متعددی را با مدیران پروژه کارت هوشمند سوخت و دیگر مجموعه های ذیربط داشتیم و برای بهبود خدمات رسانی به متقاضیان کارت سوخت چند موضوع کلیدی مطرح شده است.»

وی افزود: «اولین موضوع بصورت موکد مساله اصلاح نشانی‌ها است. ما در خصوص مرسولات حاوی کارت سوخت تاکیدمان این بوده که ممکن است افرادی دوست نداشته باشند آدرس‌های واقعی خود را اعلام کنند، این در حالی است که شرکت ملی پست سرویس احراز هویت مکانی افراد را به عنوان یک خدمت کاربردی و حائز اهمیت برای احراز محل سکونت افراد، توسعه داده است که اتفاقاً برای مساله‌ای مثل کارت سوخت به دلیل مسائل مرتبط با قاچاق سوخت و ..‌. می‌تواند اهمیت بسزایی داشته باشد. ارتباط وب‌سرویسی بین سامانه‌ها به منظور ایجاد امکان تبادل اطلاعات و جلوگیری از وقفه‌های کاری، موضوع حائز اهمیت دیگری است که در جلسات مشترک مطرح شده است. این موضوع کمک می‌کند که ارائه سرویس را راحت‌تر مدیریت کنیم‌. به عنوان مثال به دلیل عدم دسترسی پست به شماره تلفن متقاضیان، امکان ارسال پیامک به افرادی که مرسولاتشان در باجه‌های معطله است، وجود ندارد. از سویی به دلیل عدم ارتباط سیستمی، درخواست ارسال پیامک از شرکت پخش و پالایش هم به صورت فیزیکی و بسیار زمانبر است.»

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست اضافه کرد: «ما علیرغم دوبار مراجعه به نشانی گیرندگان، آمادگی داریم در صورت ایجاد فرآیند سیستمی توسط شرکت پالایش و پخش برای اصلاح نشانی‌ها نسبت به بازتوزیع مرسولات اقدام کنیم و یا با اطلاع‌رسانی مناسب به متقاضیان، زمان ارائه خدمات در باجه‌های معطله را افزایش دهیم.»

وی درخصوص آمار سه میلیون کارت موجود در دفاتر پست اظهار داشت: «در سال ۱۴۰۱ تقریبا ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار کارت و از ابتدای سال حدود ۴۰۰ هزار مرسوله حاوی کارت سوخت به پست تحویل داده شده که نزدیک به ۴۰ درصد از این کارت‌ها فقط در دو ماه بهمن و اسفند بوده است و در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد کارت‌ها در باجه های معطله پست است که عمده آن به دلیل نقص نشانی و تغییر آدرس گیرندگان است.»

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=21248

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.