• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

نمایشگاه مشایه با محوریت مسائل فرهنگی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 59353
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
نمایشگاه مشایه با محوریت مسائل فرهنگی برگزار می‌شود
جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: نمایشگاه اربعین با هدف ترویج مسائل فرهنگی برگزار می‌شود و به نوعی مقدمه‌چینی و زمینه‌سازی برای برگزاری این رویداد عظیم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، یوسف امینی، امروز در نشست خبری مشایه ویژه عرضه لوازم پیاده روی اربعین وموکبها  که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد:  اگرچه اربعین کارکردهای سیاسی و اجتماعی دارد، اما ماهیت اصلی آن فرهنگی است.

وی ادامه داد: نمایشگاه اربعین با هدف ترویج مسائل فرهنگی برگزار می‌شود و به نوعی مقدمه‌چینی و زمینه‌سازی برای برگزاری این رویداد عظیم است.

جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بخش برگزار می‌شود گفت:  یکی مرتبط با نیازهای استان و دیگری مربوط به موکب‌داران و امور اجرایی اربعین.

وی به حضور نمایندگان مختلف از استانداری، شهرداری و سایر نهادها در نشست خبری اشاره کرد و افزود:  رسانه‌ها نیز نقش مهمی در پوشش خبری و اطلاع‌رسانی این رویداد دارند.

وی افزود:  این نخستین سالی است که نمایشگاه با این حجم و به این شکل برگزار می‌شود و ممکن است برخی نواقص طبیعی وجود داشته باشد. امینی از مردم خواست که با حمایت و استقبال خود از این نمایشگاه، به بهبود و گسترش آن در سال‌های آینده کمک کنند.

امینی همچنین به رویدادهای فرهنگی دیگر که پس از اربعین در دهه آخر ماه صفر در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت که با محوریت آستان قدس رضوی، برنامه‌ها و رویدادهای متعددی در این ایام برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد که رویکرد اصلی این برنامه‌ها معرفت‌افزایی و میزبانی شایسته از زائرین است.

در پایان، یوسف امینی از تلاش‌های تمامی نهادها و دستگاه‌های مختلف برای برگزاری این نمایشگاه و رویدادهای مرتبط با اربعین و دهه آخر صفر تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این برنامه‌ها با موفقیت و استقبال گسترده‌ای روبرو شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=59353

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.