• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5

هدف ما استقلال در تولید و افزایش کاربردی آموزش در مسیر نوآوری است/ رویکرد افزایش تعاملات و آموزش بین‌المللی در مسیر رفع نیازهای کشور عراق

  • کد خبر : 32042
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
هدف ما استقلال در تولید و افزایش کاربردی آموزش در مسیر نوآوری است/ رویکرد افزایش تعاملات و آموزش بین‌المللی در مسیر رفع نیازهای کشور عراق
نماینده وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق گفت: هدف ما استقلال در تولید و افزایش کاربردی آموزش در مسیر نوآوری است در همین راستا رویکرد افزایش تعاملات و آموزش بین‌المللی در مسیر رفع نیازهای کشور در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی ایهان ناجی العتابی در بازدید جمعی از روسای دانشگاه‌های کشور عراق از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حاشیه همایش هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق اظهار کرد: وزارت علوم عراق در جهت رفع نیازهای کشور با ایجاد تشکیلاتی، افزایش پژوهش و ارتقای سطح دانشگاه‌های در این مسیر قرار داده است.

وی بابیان اینکه هدف ما استقلال در تولید و افزایش کاربردی آموزش در مسیر نوآوری است ادامه داد: در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق سیاستهای در زمینه تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی و اجرا کردو در همین راستا رویکرد افزایش تعاملات و آموزش بین‌المللی در مسیر رفع نیازهای کشور در حال پیگیری است.

نماینده وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق بیان کرد: در چند سال گذشته توانستیم تفاهم نامه و قراردادهای بخشهای مختلف در زمینه توسعه فناوری و پشتیبانی از دانش آموختگان دانشگاهی انجام بدهیم تا ضمن خلق فرصت کاری برای آنان، مسیر ورود فناوری و استفاده آن در صنایع کشور عراق فراهم شود.

در ادمه این همایش رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: افزایش دیپلماسی علمی و فناوری یکی از اولویت دولت سیزدهم، است و با توجه به تاکید رئیس جمهور به تبادل فناوری با کشورهای همسایه و منطقه گامهای بزرگی در این راستا برداشته شده است.

مسعود میرزایی شهرابی بابیان اینکه بیش از ۵۰ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت میکنند ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی یکی از پارکهای قدیمی کشور است که بیش از دو دهه از تاسیس آن می‌گذرد و تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ شرکت با حدود هشت هزار اشتغال مستقیم در این مجموعه ایجاد شده است و در حال حاضر ۵۴۰شرکت و ۱۷۰شرکت دانش‌بنیان در این پارک در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص ماموریتهای این پارک تصریح کرد: ماموریتهای ویژه ما افزایش رفاه اجتماعی و ارتقای اقتصاد دانش بنیان و همچنین توسعه فناوری بر اساس نیازهای کشور و ظرفیت موجود تا رسیدن به استقلال فناوری در دستور کار این پارک قرار گرفته و برای تحقق آنها برنامه ریزی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل بیش از ۱۲ مرکز رشد و پردیس تخصصی با توجه به ظرفیت هر منطقه در استان بیان کرد: توانایی صادرات هوش مصنوعی، صنایع معدنی، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی بخشی از فناوریهایی است شرکتها این پارک تولید کرده اند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=32042

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.