• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4
مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان:

هر نوع مجوز از جمله پروانه کسب به صورت کاغذی از نظر دولت مجوز محسوب نمی شود

  • کد خبر : 40200
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۴
هر نوع مجوز از جمله پروانه کسب به صورت کاغذی از نظر دولت مجوز محسوب نمی شود

علی محمدی در نشست تبیین درگاه ملی مجوزها با اصحاب رسانه لرستان که در سالن آمفی تئاتر اداره کل اقتصاد و دارایی استان برگزار شد، تاکید کرد:هر نوع مجوز، از جمله “پروانه کسب” باید از درگاه ملی مجوزها و به صورت غیرحضوری انجام شود و هر نوع مجوز و پروانه فاقد شناسه یکتای ثبت شده […]

علی محمدی در نشست تبیین درگاه ملی مجوزها با اصحاب رسانه لرستان که در سالن آمفی تئاتر اداره کل اقتصاد و دارایی استان برگزار شد، تاکید کرد:هر نوع مجوز، از جمله “پروانه کسب” باید از درگاه ملی مجوزها و به صورت غیرحضوری انجام شود و هر نوع مجوز و پروانه فاقد شناسه یکتای ثبت شده در qr.mojavez.ir ، از نظر دولت مجوز محسوب نمی شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان گفت: جهت دریافت وام و تسهیلات تبصره ۱۸ به هیچ عنوان اسناد کاغذی پذیرفته نمی شود و دریافت وام ها و تسهیلات منوط و مشروط به داشتن مجوز الکترونیک است.

وی افزود: در راستای تسریع در صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال زایی در کشور، الکترونیکی سازی صدور مجوزها با دستورات ریاست جمهور، از ابتدا جزء اهداف اصلی دولت سیزدهم تعیین شد و نهایتا درگاه ملی مجوزها به آدرس mogavez.ir  از ابتدای سال ۱۴۰۱ به عنوان یک بستر اینترنتی آغاز به کار نمود و در حال حاضر تنها مرجع رسمی صدور و تعیین مجوزها می باشد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه مجوزها به دو دسته کلی ثبت محور و تایید محور دسته بندی می شوند، در خصوص مجوزهای ثبت محور اظهار داشت: برای مجوزهای ثبت محور، متقاضی پس از ورود به درگاه صادرکننده مجوز تا ۲۴ ساعت فرصت دارد فایل های همه مدارک لازم را بارگذاری و بلافاصله پس از تکمیل مدارک، مجوز به صورت شناسه الکترونیکی صادر می شود.

وی افزود: ۸۰ درصد مجوزها، ثبت محور هستند و پس از ثبت درخواست و اخذ استعلامات پایه، حداکثر ۳ روزه صادر می شوند؛ کلیه مجوزهای خانگی و ۹۰ درصد مجوزهای صنفی، ثبت محور هستند.

علی محمدی مجوزهای تایید محور را نیز شفاف سازی کرد: برای مجوزهای تایید محور، دستگاه های صادر کننده مجوز حداکثر ۱۰ روز فرصت دارند مدارک بارگذاری شده را ملاحظه و در صورت تکمیل آنها ، فرایند اخذ استعلامات لازم و صدور مجوز را شروع کنند؛ در صورت نقص مدارک، صادرکننده می تواند درخوست را رد نماید ولی موظف است دلیل رد درخواست متقاضی را به وی اطلاع دهد.

وی در ادامه یادآور شد: مجوزهای تایید محور، پس از اخذ پاسخ استعلامات تخصصی (آزمون، تغییر کاربری زمین، ساخت بنا، محیط زیست، استاندارد، حرایم برق، راه ، آب و …) صادر و صدورشان بسته به تعداد و دشواری استعلامات بین ۴ تا حدود ۱۰۰ روز به طول می انجامد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان کارکردهای اصلی درگاه ملی مجوزها را اینگونه تشریح کرد:
۱-شفاف سازی شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوزهمه کسب و کارها
۲- معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز هر کسب و کار
۳- سهل کردن شرایط مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب و کارها
۴- ثبت نام از متقاضیان دریافت مجوز، راهنمایی و هدایت آن ها به درگاه تخصصی صادرکننده مجوز
۵- پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز مورد نظر متقاضی در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی در صورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه
۶- صرفه جویی در هزینه و زمان متقاضیان
۷- جلوگیری از سردرگمی و مراجعه حضوری متقاضیان به دستگاه های اجرایی

خبرنگار: مریم نظری

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=40200

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.