• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

1

هشدار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص مراجعه به مراکز فاقد مجوز دندانپزشکی

  • کد خبر : 47682
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
با مراجعه به مراکز فاقد مجوز دندانپزشکی احتمال ابتلا به بیماری های واگیرداری مانند هپاتیت و ایدز به سبب وجود نداشتن دستگاه های استریل کننده، گزارش شده است.

گیتی آنللین-به نقل از روابط عمومی_  نجمه خواجه مسئول واحد امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مراکز زیر زمینی و فاقد مجوز غالبا با قیمت های نازل، بیماران را جذب می کنند و این مراکز به سبب عدم وجود دستگاه های استریل کننده، متاسفانه منجر به انتقال بیماری های خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت می شوند.

وی بابیان اینکه در شش ماه گذشته با نظارت همکاران ما و گزارشات مردمی تعداد ۵ مرکز فاقد مجوز و زیر زمینی در شهر زاهدان پلمپ شده است، تصریح کرد: متأسفانه گاهی علیرغم پلمپ محل و مجازات‌های قانونی سودجویان، شاهد ادامه فعالیت آنان در مراکز دیگری به علت مراجعه مردم به آنان هستیم.

خواجه به اهمیت تشخیص محل‌های غیرقانونی از مراکز مجاز ادامه داد: عمدتاً فعالیت این مراکز بدون تابلو و در پشت درهای بسته انجام می شود یا تابلو با عناوین غیرمجاز بدون نام و مشخصات دندان‌پزشک نصب می‌کنند.

وی تأکید کرد: نداشتن علم و مهارت لازم و ابزار استاندارد به خصوص عدم رعایت کنترل عفونت در این مراکز باعث بروز مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شود که اکثراً درمان این ضایعات علاوه بر زمان نیازمند هزینه‌های بسیاربالا است، لذا فریب تبلیغات هزینه کم یا ادعای گزاف درمان به خصوص اعمال زیبایی دندان را نخورید.

وی از هم استانی ها خواست؛ در صورت مشاهده اینگونه مراکز و یا هرگونه تخلف در راستای خدمات دندانپزشکی، مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰ یا سرشماره ۳۳۳۷۲۰۷۵ واحد نظارت بر مراکز دندان پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=47682

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.