• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
0

همدلی برای آزادی/ تلاش برای ریشه‌کن کردن زندان به دلیل جرائم غیرعمد / آزادی ۵۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در یک ماه با کمک نهادهای ارفاقی

  • کد خبر : 46989
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۳۲
همدلی برای آزادی/ تلاش برای ریشه‌کن کردن زندان به دلیل جرائم غیرعمد / آزادی ۵۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در یک ماه با کمک نهادهای ارفاقی
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در بازه زمانی یک ماهه برای کمک به ۵۸۰ نفر زندانی از ظرفیت مجازات‌های جایگزین یا نهادهای ارفاقی و تخفیفی استفاده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، سید امیر مرتضوی شب گذشته، در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد «پویش سفیران آزادی» که در هتل سی‌نور مشهد برگزار شد، با بیان اینکه جرایم در دو دسته دسته بندی می شوند، اظهار کرد: یکی از جرایم عمدی که ممکن است به اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش عمومی منجر شود و باید با تدابیر قاطع و جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی جرایم غیر عمد، به دلیل سبک و اهمیت کمتر، اتفاقی و بی‌عمدی روی می‌دهند و نیاز به کمک و راهنمایی دارند در کنار این موارد محکومیت مالی هم جز جرایم غیر عمد به حساب می آید که دستگاه قضا بر آن اهتمام دارد. یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام می شود صدور بخشنامه ها است تا محکومان مالی به زندان نروند.

 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در جرایم غیر عمد نیز توسط نهادهای ارفاقی و تخفیفی و مجازات‌های جایگزین کمک می شود، بیان کرد: در بازه زمانی یک ماهه برای کمک به ۵۸۰ نفر زندانی از ظرفیت مجازات‌های جایگزین یا نهادهای ارفاقی و تخفیفی استفاده شد.

مرتضوی افزود: علاوه بر ظرفیت‌های قضایی، ظرفیت‌های دیگری نیز در بیرون از قوه قضاییه وجود دارند که می‌توانند به این مجموعه کمک کنند. یکی از این ظرفیت‌ها، دستورالعمل نحوه تعامل قوه قضاییه با تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد است. خیرین نیز از دیگر ظرفیت‌های مهم در این زمینه هستند.

 

وی با بیان اینکه خود خانواده مجرمین غیرعمد باید بخشی از دیون خود را پرداخت کنند، گفت: ما تلاش داریم تا کسی به دلیل جرایم غیرعمد به زندان نرود و سعی بر این است که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی از راه‌اندازی تشکیلاتی به نام “احیای زندگی” در قوه قضاییه خبر داد و تصریح کرد: این تشکیلات در حوزه زندان به منظور کمک به مددجویان و خانواده‌هایشان راه‌اندازی شده است. خیرین نیز در این تشکیلات حضور دارند تا خدمات به صورت هدفمند ارائه شود.

وی اشتغال را مهم‌ترین موضوع عنوان کرد و گفت: باید به سمت توانمندسازی مددجویان برویم. مقدمات این کار نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=46989

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.