• امروز : شنبه - ۲۴ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
0

هم‌زمان با هفته دولت در آذربایجان‌غربی صورت گرفت؛ ایجاد ۲۰۰۰ شغل با افتتاح پروژه‌های کشاورزی

  • کد خبر : 62823
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
هم‌زمان با هفته دولت در آذربایجان‌غربی صورت گرفت؛  ایجاد ۲۰۰۰ شغل با افتتاح پروژه‌های کشاورزی
هم‌زمان با هفته دولت ۸۳ پروژه کشاورزی در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آنان بیش از ۲ هزار فرصت شغلی جدید در این بخش ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین؛ صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۸۳ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی استان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال، در حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و سایر مقامات استانی و شهرستانی افتتاح شدند که نشان‌دهنده توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌ها و توانمندسازی بخش کشاورزی در استان است.

این پروژه‌ها با ایجاد اشتغال پایدار برای ۲ هزار و ۱۲۶ نفر و تثبیت اشتغال ۵ هزار و ۱۸۷ نفر، به بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی مردم کمک خواهند کرد علاوه بر آن، بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب برخورداری ۶۰ هزار و ۷۱۳ خانوار از خدمات و امکانات جدید در بخش کشاورزی خواهد شد، این اقدام در راستای تقویت اقتصاد محلی و ارتقای سطح زندگی کشاورزان انجام شده است.

استان آذربایجان‌غربی در رتبه‌بندی استان‌های کشور بر اساس هزینه کل اجرای پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت سال ۱۴۰۳، در جایگاه دوم قرار گرفت. این استان، پس از گیلان، بیشترین اعتبار را برای طرح‌های افتتاحی هزینه کرده است.

از مجموع ۱۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته، یک هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات بانکی، یک هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال از اعتبارات ملی، ۱۳۷ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۱۶ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال از محل خودیاری (مشارکت مردمی و آورده شخصی بهره‌برداران) تأمین شده است.

در آیین افتتاح این پروژه‌ها، که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، معاونین استاندار و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، واحد شرکت گلچین بوکان تحت زنجیره اروم گوهر دانه به طور نمادین به بهره‌برداری رسید این واحد با ظرفیت ۴۰ هزار قطعه مرغ مادر گوشتی در هر دوره، به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی این مراسم معرفی شد.

این طرح در زمینی به مساحت ۲.۲ هکتار با احداث پنج سالن جدید و تجهیز سه سالن قدیمی، با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

این واحد توان تولید ۷.۲ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار در هر دوره ۱۵ ماهه را دارد که به حدود ۶ میلیون جوجه یک‌روزه گوشتی تبدیل خواهد شد این پروژه به تقویت زنجیره تأمین گوشت مرغ و افزایش تولید داخلی در استان کمک شایانی خواهد کرد.

افتتاح این پروژه‌ها نه تنها به افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در استان کمک می‌کند، بلکه موجب ارتقای کیفیت و بهره‌وری در بخش کشاورزی خواهد شد.

همچنین، با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلان و مشارکت‌های مردمی، این پروژه‌ها نماد موفقیت همکاری‌های بین‌المللی و محلی در توسعه پایدار استان هستند.

این اقدامات همچنین به تثبیت موقعیت آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از مراکز مهم تولیدات کشاورزی در کشور کمک می‌کند و نویدبخش آینده‌ای روشن برای بخش کشاورزی استان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.