• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
1

همکاری موسسه «بهارنکو» و سازمان بهزیستی فارس در راستای استحکام بنیان خانواده

  • کد خبر : 30804
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
همکاری موسسه «بهارنکو» و سازمان بهزیستی فارس در راستای استحکام بنیان خانواده
فارس_ مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان فارس ضمن معرفی توانمندی های موسسه «بهارنکو»، توسعه همکاری های مشترک دو مجموعه را موجب تقویت برنامه های حمایت از تقویت بنیان خانواده در استان فارس دانست.

گیتی آنلاین_ حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حمید مقامی» در این دیدار با بیان اینکه مجموعه بهارنکو در سال ۱۳۸۹، فعالیت خود را در قالب یک مرکز از آموزش های هنگام ازدواج آغاز کرد، گفت: با تلاش در مسیر ارتقای کیفیت و کمیت  آموزش های این مجموعه، را برای نخستین بار در کشور، آموزش زوجین در هنگام ازدواج، از دو به ۱۲ ساعت افزایش یافت.

او ادامه داد: با گسترش فعالیت های این مجموعه در حوزه های پیش و پس از ازدواج علاوه بر هنگام ازدواج طی ۱۳ سال گذشته، مجموعه بهارنکو از یک مرکز به گروه موسسات دانش بنیان تبدیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین مقامی مدل این موسسه را مبتنی بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حلقه های میانی به عنوان راه حل برون رفت از مشکلات عنوان کرد و افزود: «بهارنکو»، مجموعه از خود مردم از سویی و مورد قبول حاکمیت است که در بازدید کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی و بررسی آمار، تاثیر این مرکز بر کاهش طلاق و موفقیت طرح بهارنکو در استان فراس، مورد توجه قرار گرفته است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با چند تن از فعالان حوزه خانواده، طرح بهارنکو را به عنوان یک الگو معرفی کرده اند، اضافه کرد: آمارها نشان می دهد در حالی که پیش از سال ۱۳۸۹ آمار طلاق های زیر یک و پنج سال زندگی مشترک حدود ۱۶ درصد بوده استف این آمار در حال به زیر سه درصد در سطح شهر شیراز کاهش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز با تقدیر از گردانندگان و تیم جوان و متخصص این موسسه، تجارب به دست آمده را بسیار خوب ارزیابی کرد.

«محمدرضا هوشیار» ابراز امیدواری کرد با هم افزایی طرفین، مشکلات و موانع کشف و اقدامات مثمر ثمرتری در راستای تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری انجام گیرد.

در این نشست که یا هدف همکاری های دوجانبه بین موسسه بهارنکو و سازمان بهزیستی، با حضور مسوولان موسسات بهارنکو، همچنین معاونان سازمان بهزیستی در زمینه پشتیبانی، اجتماعی، مشارکت‌ها، پیشگیری و امور حقوقی بهزیستی برگزار شد، ضمن معرفی بیشتر توانمندی های این موسسه، پیرامون انعقاد تفاهم نامه همکاری دو مجموعه در آینده ای نزدیک، تصمیم گیری شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=30804

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.