• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم درخشش (( تجلی )) در اراده ملی با واردات ماشین‌آلات معدنی دستور رئیس‌جمهور برای اصلاح یک رویه ناعادلانه در پرداخت تسهیلات بانکی نمایش‌های علی رفیعی دارای یک پیش‌آگاهی از جامعه است/ نگاه جامعه‌شناسانه‌ی کارهای رفیعی، غبطه‌برانگیز است جلسه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان بانک توسعه صادرات ایران به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد آغاز عملیات اجرایی آسفالت ۲۰ هزار متر مربع از بلوار شهید میرمرادزهی زاهدان توسط اداره کل راه و شهرسازی نخست وزیر آلبانی: اگر مجاهدین خلق می‌خواهند با ایران بجنگند باید خاک ما را ترک کنند معارفه سرپرست اداره کل پست استان کرمان تصویب افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت صنایع غذایی مینو شرق مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد؛ تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اولویت اصلی سازمان استاندارد ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا(س)، از ابتدای تعطیلات نوروز

5

ورود بیش از ۱۳۶ هزار نفر به مشهد با وسایل نقلیه شخصی

  • کد خبر : 29689
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین ورودی زائر به مشهد مربوط به تردد وسایل نقلیه شخصی با ۱۳۶ هزار و ۴۳۰ نفر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ حجت گنابادی‌نژاد، امروز، در دومین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در سالن سردار صلح هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: ۱۸۲ هزار و ۱۳۳ نفر در دهه پایانی صفر به مشهد آمدند که نسبت به سال گذشته این تعداد ۱۵ درصد رشد دارد

وی با بیان اینکه شب گذشته ۳۹۶ هزار و ۳۶۸ نفر از ظرفیت‌های اسکان رسمی، موقت و اضطراری مشهد بهره برند ادامه داد: ۳۵۲ هزار و ۹۱۱ نفر در دو روز گذشته وارد مشهد شدند که در کل ۶۷۹ هزار و ۷۵۳ نفر از ظرفیت اسکان بهره مند شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین ورودی به شهر با خودرو شخصی است، افزود: که تا کنون  ۱۳۶ هزار و ۴۳۰ نفر با وسیله شخصی وارد مشهد شده اند.

گنابادی‌نژاد به حوادث ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد حادثه جاده‌ای رخ داده که ۵ تیم امدادی برای کمک به این افراد اعزام شد  که  در این حادثه ۱۱ نفر مصدوم شدند که، ۹ مصدوم و یک نفرتوسط هلال احمر  منتقل شد.

وی ادامه داد: اهتمام و سامان‌دهی خوبی در هلال احمر انجام شده است، و ۱۵ استان به جریان پایگاه‌های امداد و نجات اضافه شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت:  در ۸ شهریور امسال در کار گروه ملی زیارت که به ریاست جناب مخبر، معاون اول ریاست‌جمهوری برگزار شد، نیازها و کسری پایگاه‌های امداد جاده‌ای توسط هلال احمر  در مصوبه ای مورد بررسی قرار گرفت تا در اولویت ساخت‌وساز، احداث و تامین اعتبار قرار بگیرد تا در آینده کمبود پایگاه‌های امداد جاده‌ای را به اتمام برسانیم.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در دولت قبل ردیف بودجه زیارت حذف شد بیان کرد:  اما سال گذشته برای اولین سال ردیف و تخصیص حداکثری به کارگروه زیارت اختصاص یافت امسال هم ردیف بودجه تعریف شده که این اعتبار خیلی زیاد نیست

وی اضافه کرد: همه ‌کارهای حوزه زیارت نیازمند اعتبار و بودجه دولتی است که باید تامل کرد؛ زیرا ظرفیت اصلی خدمت‌گزاری به زائران امام رضا(ع) مربوط به مردم بوده و دولت باید میزبانی و خدمت‌رسانی را تسهیل کند.

مدیر کل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی در ادامه این جلسه عنوان کرد: در اربعین، ۱۹۰۰ سرویس، زائران را به مرزهای کشور منتقل کردند که در حال بازگشت هستند. در مشهد به صورت چشمگیر کمبود اتوبوس وجود ندارد.

وی بیان کرد: دستگاه‌هایی مانند ایران‌خودرو و شرکت گاز برای خدمت‌رسانی به زائران در صفر پای کار آمدند، اتوبوس‌های شهرداری که قابل حرکت در مسیر هستند نیز به کار گرفته می‌شوند. با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل سایر استان‌ها نیز مکاتبه داشتیم و از ظرفیت اتوبوس‌های آن‌ها نیز استفاده خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم کمبودی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=29689

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.