• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت از ۱۶۴ کشور در سال گذشته به ایران

  • کد خبر : 24476
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت از ۱۶۴ کشور در سال گذشته به ایران
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراجعه یک میلیون و دویست هزار گردشگر سلامت به کشور از ۱۶۴ ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت ارز وارد کشور می شود.

گیتی آنلاین_ دکتر سعید کریمی با اشاره به این که در حال حاضر ۲۴۷ مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت دارند، افزود: در رتبه بندی جهانی که توسط یک موسسه آمریکایی در خصوص گردشگری درمانی صورت گرفته، ایران حائز رتبه چهل و ششم در بین کشورهای جهان معرفی شده است.

دکتر کریمی بیشترین گردشگر سلامت مراجعه کننده به ایران‌ را مربوط به ده کشور همسایه شرقی و غربی و حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: در بین این کشورها عراق و افغانستان در رتبه بالاتر و پاکستان، عمان، بحرین ارمنستان و تاجیکستان در رتبه های بعدی قرار دارند و کشورهای مذکور مجموعا مبدأ بیش از ۹۰ درصد گردشگران سلامت ایران بوده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که ایران در سال ۱۴۰۱ از ۱۶۴ ملیت گوناگون و بنابراین از پنج قاره جهان گردشگر سلامت داشته است، یاد آور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیتها چند صدهزار نفر و شمار گردشگران سلامت برخی کشورها نیز به ویژه از قاره ها و مناطق دوردست محدود بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که گردشگری سلامت صنعتی ارز آور است، اظهار داشت: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت وارد کشور می شود که این مبلغ علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی به زنجیره هتل‌ها، رستوران‌ها، صنعت حمل و نقل و دیگر نهادهای خدماتی نیز تعلق می گیرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=24476

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.