• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان تقدیر وزارت امور اقتصاد و دارایی از بانک ایران زمین پنجمین رویداد فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود / دبیر استانی پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال فعالان فضای مجازی بسیج از برگزاری این رویداد در روزهای پایانی شهریور خبر داد. پوستر فیلم کوتاه «آخرین پرواز» منتشر شد بهره برداری از ۲۱پروژه عشایری سیستان وبلوچستان در هفته دولت فراتر از سال‌های قبل به زائران اربعین خدمت کنیم «لوتریا» بهترین فیلم جشنواره لس‌آنجلس شد شناسایی ۲۳ نفر از افرادی که به عمد مبادرت به آتش سوزی در جنگل‌های لرستان کرده بودند برداشت بیش از ۱۸ هزار تن خرما از نخلستان های شهرستان سراوان تایید پروژه صدور سفته الکترونیک بانک ملت از سوی وزارت اقتصاد «نئورئالیسم» را برای سومین بار روی صحنه ببینید تجمع مردم و دانشجویان مقابل سفارت سوئیس در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی

1

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: بهره‌برداری از ۵ هزار هکتار پروژه آبیاری

  • کد خبر : 63633
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:  بهره‌برداری از ۵ هزار هکتار پروژه آبیاری
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز با بهره‌برداری از ۵ هزار و ۳۵ هکتار از پروژه‌های آبیاری و زهکشی در مناطق غرب و شمال‌غرب کشور، مجموع اراضی تحت پوشش این طرح‌ها به ۴۵ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، غلامرضا نوری، صبح امروز در بدو ورود به استان آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از این سفر، بازدید و افتتاح پروژه‌های کلیدی و حیاتی است که نقش اساسی در تقویت تولید و اقتصاد کشور دارند.

وی با اشاره به صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی بیان کرد: این صنایع از نقاط ضعف زنجیره تولید در کشور محسوب می‌شوند و باید به سرعت در جهت رفع کمبودها و توسعه زیرساخت‌های مرتبط اقدام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف زنجیره تولید، از جمله تولید، بسته‌بندی، توزیع و فروش، تاکید کرد: بدون توجه به این زنجیره، ارزش افزوده واقعی ایجاد نخواهد شد. وی افزود که دولت با ارائه حمایت‌های مالی و آموزشی به کشاورزان و فعالان حوزه‌های مرتبط، گام بلندی در تکمیل این زنجیره برداشته است.

نوری در ادامه سخنان خود به اهمیت پروژه‌های زیربنایی در مدیریت بهینه مصرف آب پرداخت و گفت: در این سفر، چندین پروژه مهم در شمال استان آذربایجان‌غربی که در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری بر مدیریت منابع آبی طراحی و اجرا شده‌اند، به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: با توجه به بحران آب و اهمیت آن برای کشاورزی پایدار، دولت در تلاش است با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و افزایش بهره‌وری در مصرف آب، نقش مهمی در حفظ منابع آبی و توسعه کشاورزی ایفا کند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت ویژه آب در کشاورزی پایدار، خاطرنشان کرد: تامین آب بهینه و مدیریت مصرف آن، یکی از چالش‌های اصلی پیش‌روی بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی که در مساحتی بالغ بر ۶۲ هزار هکتار از اراضی در مناطق غرب و شمال‌غرب کشور در حال اجرا است، افزود: این پروژه‌ها نقشی حیاتی در افزایش تولیدات کشاورزی، بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان و کاهش وابستگی به منابع آبی غیرمطمئن دارند.

نوری همچنین از تلاش‌های دولت برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این بخش خبر داد و اظهار کرد: امروز با افتتاح ۵ هزار و ۳۵ هکتار از پروژه‌های آبیاری و زهکشی، مجموع اراضی تحت بهره‌برداری در مناطق غربی و شمال‌غربی کشور به ۴۵ هزار هکتار خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت ادامه روند تکمیل این پروژه‌ها افزود: هدف‌گذاری دولت این است که با همکاری نزدیک کشاورزان و مسئولان استانی و کشوری، مابقی اراضی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده بهره‌برداری شوند.

نوری همچنین بر نقش این طرح‌ها در افزایش بازدهی محصولات کشاورزی و توسعه اقتصاد محلی تاکید کرد و افزود: تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند ضمن بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان، به تامین امنیت غذایی کشور نیز کمک شایانی کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=63633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.