• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

يک کليک به ارزش دو ميليارد ريال

  • کد خبر : 54729
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
يک کليک به ارزش دو ميليارد ريال
گره استان ها – لرستان - رئيس پليس فتا استان لرستان از کشف و عودت وجه ۲ ميليارد ريالي به حساب شاکي توسط کارشناسان پليس فتا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس سرگرد حسين سپه وند رئيس پليس فتا استان لرستان در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتا مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب بانکي وي، رسيدگي به موضوع و چگونگي برداشت وجه در دستور کار ماموران  پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: طبق بررسي هاي بعمل آمده مشخص شد که شاکي پيامي را مبني بر ابلاغيه دستور قضائي از سوي يک شماره تلفن شخصي دريافت که بدون توجه به صحت آن با کليک کردن بر روي لينک اقدام به نصب اپليکيشن معرفي شده کرده تا بتواند متن شکوائيه را مشاهده کند، غافل از اين که زمينه دسترسي براي فرد هکر را فراهم  نموده و پس از دقايقي متوجه برداشت غير مجاز مبلغ ۲  ميليارد  ريال از حساب بانکي خود مي شود.

اين مقام انتظامي افزود: با مراجعه وي به پليس فتا، بلافاصله کارشناسان اين پليس تحقيقات فني و پليسي لازم در اين خصوص را انجام و مشخص شد که مبلغ برداشت شده به حساب يک شخص تبعه يکي از کشورهاي همسايه واريز، لذا با اقدام سريع پليسي و اخذ دستور مقام قضائي، فرد مورد نظر شناسايي و وجه مورد دستبرد به حساب مالباخته عودت شد.

سرگرد سپه وند گفت: ارسال پيام هايي تحت عنوان دريافت سهام عدالت و ابلاغيه قضائي از سر شماره هاي شخصي  يکي از شگردهاي مجرمان سايبري است لذا از شهروندان خواهش داريم که در صورت دريافت اينگونه پيام ها در بسترهاي مختلف اعم از شبکه هاي اجتماعي، پيامک و غيره از کليک کردن بر روي لينک و نصب اپليکيشن هاي معرفي شده خودداري نمايند و در صورتي که به هردليلي دچار اشتباه شدند، بلافاصله حساب بانکي خود را مسدود و با مرکز فوريت هاي پليس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و راهنمايي هاي لازم در اين خصوص را دريافت کنند.

شايان ذكر است سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكى  www.cyberpolice.gov.ir آماده دريافت گزارشات مردمى است و همچنين كاربران فعال در حوزه فضاي مجازي مى توانند با مطالعه محتواي انتشار يافته در اين بستر از اخبار حوادث، روش هاي مقابله با کلاهبرداران اينترنتي و رويدادهاى سايبرى روز ايران و جهان مطلع شده و نسبت به کسب و ارتقاء دانش سواد رسانه اي بهره مند گردند.

خبرگزاری پلیس لرستان

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54729

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.