• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

مشهد، آماده استقبال از بهار ۱۴۰۳ تئاتر «un12» در حوزه هنری به روی صحنه می‌رود مردم هنوز آمار فوتی‌های چندصدتایی کرونا در دولت گذشته را فراموش نکرده‌اند نیویورک‌تایمز ادعای ترامپ درباره ناسا و ایران را رد کرد درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ ما در حال زندگی با مرگ هستیم!/ لنز بچه‌های ما تبدیل به رسانه تئاتر شده است/ عکاسان ترمز زمان هستند! اجرای اردوهای جهادی شهرستان زهک در مناطق محروم و آغاز مرحله دوم ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین ارتش در خدمت انتخابات؛ از ارائه خدمات در نقاط صعب‌العبور تا اعزام بالگرد جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای «صبح» تمدید شد  ۷۰۰ زندانی در آذربایجان غربی چشم انتظار کمک خیرین پیام اصلی ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، تحقق عدالت در سلامت است/ ضرورت اجرای برنامه سلامت خانواده از کانال نظام شبکه بهداشتی انهدام شبکه قاچاق مواد مخدر در بازرگان/کشف ۸۷۶ کیلوگرم هروئین درخشش بانک سپه در نخستین جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهی‌های بازرگانی صدا و سیما

1

پایان کشت کلزا در زرین دشت

  • کد خبر : 36395
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
پایان کشت کلزا در زرین دشت
فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از پایان کاشت دانه روغنی کلزا در شهرستان زرین دشت خبر داد. 

گیتی آنلاین_ روح اله دیانت گفت: کاشت دانه روغنی کلزا در سطح ۸۰۰ هکتار که ۵۰۰ هکتار به صورت آبی و ۳۰۰ هکتار به صورت دیم از اراضی زرین دشت به پایان رسید. سطح ابلاغی از سازمان جهاد کشاورزی ۴۰۰ هکتار می باشد.

وی افزود: کشت این محصول از اوایل مهرماه ماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود امسال ۹۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی با تاکید به اهمیت کاشت دانه های روغنی کلزا برای تامین روغن نباتی مورد نیاز کشور و تاثیر آن در تناوب با غلات گفت: رعایت الگوی کشت و مزایای کشت کلزا از جمله کنترل بیماری های قارچی در بهبود عملکرد کمی و کیفی محصول غلات بعد از خود نیز بسیار با اهمیت می باشد.

وی عمده ارقام کشت کلزا در مزارع کشاورزی هایولا۵۰ ذکر کرد، که ۴۸۰۰ کیلو مقدار بذر توزیعی می باشد و ۵۰ تن کود فسفاته در اختیار کلزا کاران قرار گرفت.

دیانت خاطرنشان کرد: در این شهرستان روستای میانده بیشترین سطح زیر کشت کلزا را به خود اختصاص داده اند.

روح اله دیانت با بیان اینکه ۱۷۰ کلزاکار فعال در سطح شهرستان فعالیت دارند گفت: استفاده بهینه و به موقع از کودهای پایه، مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها و علف های هرز از مهمترین برنامه های این مدیریت برای کشت این محصول است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=36395

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.