• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتاراز زمین های کشاورزی به زیر کشت گندم می‌رود

  • کد خبر : 27375
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
پاییز امسال ۳۸ هزار هکتاراز زمین های کشاورزی به زیر کشت گندم می‌رود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در نشست کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارها گفت:بر اساس برنامه تکلیفی وزارت جهادکشاورزی در پاییز امسال با مشارکت کشاورزان، بیش از ۳۸ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی سطح استان کشت خواهیم کرد.خ

گیتی آنلاین- سيد محمد رضا سیدحسینی با اشاره طرح جهش تولید در دیمزارها اظهار داشت:امسال در قالب این طرح در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با بهره گیره از کشاورزی حفاظتی به کشت محصولاتی نظیر ماش ،جو ،ذرت ،گندم و …‌‌اختصاص خواهد یافت.

وی با تاکید بر ترویج رعایت الگوی کشت،کشت بموقع محصولات برای دستیابی به ارتقای تولیدو آموزش علمی و عملی بهره برداران تصریح کرد: توسعه کشت های قراردادی، بیمه محصولات، گیاهان دارویی و کم آب و افزایش ۶۰ درصدی ضریب نفوذ بذر در مزارع هدف گذاری شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: درراستای توسعه کشت دانه های روغنی، درفصل زراعی آتی ۱۵۰۰ هکتار دانه های روغنی کلزا ،گلرنگ و کاملینا در سیستان‌وبلوچستان کشت می‌شود.

گفتنی است در فصل زراعی جاری ۳۲ هزار هکتار گندم در سیستان وبلوچستان کشت و تاکنون گندمکاران سیستان وبلوچستان ۶۷ هزارتن گندم به مراکز خرید تحویل داده اند که با توجه به روند خشکسالی در چند ساله اخیر بی سابقه بوده است.

همچنین نشست کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارها ۱۷ مرداد ماه با حضور مدیران مجموعه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و مدیران ادارات کل وابسته و مدیران جهادکشاورزی شهرستانهای استان در شهرستان چابهار برگزار شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=27375

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.