• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5
در سال گذشته انجام شد:

پرداخت ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک قرض‌الحسنه “مهر ایران” در کرمانشاه

  • کد خبر : 28998
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
پرداخت ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک قرض‌الحسنه “مهر ایران” در کرمانشاه
مدیر شعب قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه گفت: این بانک در طول سال‌های اخیر همواره بهترین عملکرد شبکه بانکی را در حوزه نسبت مطالبات به مصارف از خود بر جای گذاشته است و این شاخص در طول سال‌های اخیر کمتر از نیم درصد بوده که در نوع خود عملکردی بی‌نظیر به شمار می‌رود.

مدیر شعب قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه گفت: این بانک در طول سال‌های اخیر همواره بهترین عملکرد شبکه بانکی را در حوزه نسبت مطالبات به مصارف از خود بر جای گذاشته است و این شاخص در طول سال‌های اخیر کمتر از نیم درصد بوده که در نوع خود عملکردی بی‌نظیر به شمار می‌رود.

به گزارش گیتی آنلاین منطقه کرمانشاه ، محمدسیروان گرامی‌پرور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه این بانک است و در کل کشور منابع بانک از ۲۰۰ همت عبور کرده و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به ۳۰۰ همت افزایش یابد.
گرامی‌پرور تعداد شعب این بانک در استان را ۲۱ شعبه فعال اعلام کرد و افزود: این تعداد شامل ۹ شعبه در شهرکرمانشاه و ۱۹ شعبه در شهرستان‌های دیگر است و جز شهرستان‌های دالاهو و کرند در تمام شهرستان‌ها، شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دایر است.
گرامی‌پرور بیان کرد: استقبال مردم از خدمات این بانک فراتر از انتظار است و تنها در سال گذشته بیش از ۳ میلیون فقره وام از سوی این بانک پرداخت شده است.
وی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درحال حاضر بیش از ۱۵ میلیون نفر مشتری دارد و از منظر شاخص رشد منابع و نسبت مطالبات به مصارف بهترین عملکرد را در سطح شبکه بانکی ثبت کرده است.
مدیر شعب قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه با اشاره به افزایش پرداخت وام قرض‌الحسنه در استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته در مجموع ۶۵ هزار فقره وام به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال در استان پرداخت شد، که این رقم از ابتدای امسال تاکنون به ۱۶۲ هزار فقره و با مبلغ بیش از ۸۳ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
گرامی‌پرور تعداد مشتریان این بانک در استان را بیش از ۳۲۹ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: سقف تسهیلات پرداختی در این بانک ۳۰۰ میلیون تومان است که با کارمزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
این مقام مسئول همچنین تعداد تسهیلات پرداختی بدون ضامن به مشترکین طی سال گذشته را ۴۳۵ هزار فقره با مبلغ ۴۰ میلیارد ریال و در پنج ماهه اول سال جاری را ۲۱۷ هزار فقره با مبلغ ۶۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
گرامی پرور با بیان اینکه در زمینه افتتاح “حساب آنلاین” بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جزو بانک‌های پیشتاز بود که این سامانه را طراحی کرد افزود: در کل کشور یک میلیون و ۲۹۴ هزار نفر و در استان کرمانشاه تا پایان سال گذشته ۲۱ هزارو ۳۸۳ نفر بصورت آنلاین افتتاح حساب نمودند.
مدیر شعب قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه درخصوص تعداد پرونده‌های تسهیلات آنلاین در استان گفت: در سال گذشته بیش از شش هزارو ۲۹۶ فقره تسهیلات آنلاین به مشتریان پرداخت شد و در پنج ماهه سال جاری نیز بیش از ۱۵ هزار فقره تسهیلات به صورت آنلاین به مشتریان پرداخت شده است.
گرامی‌پرور با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مشتریان شبکه بانکی برای دریافت وام، ارائه وثایق و تضامین است گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بانکی پیشرو در ارائه خدمات غیرضوری و آسان‌سازی دریافت وام، برای اولین بار در کشور، امکان توثیق سهام و سفته الکترونیکی را به مشتریان خود ارائه کرده است
وی اضافه کرد: بر این اساس مشتریان بانک می‌توانند برای دریافت وام خود سفته الکترونیکی ارائه کرده یا سهام خود در بازار سرمایه را به‌عنوان وثیقه وام ارائه کنند که این کار افزون بر کاهش مراجعه مشتری به شعبه برای دریافت وام، فرآیند دریافت وام را آسان کرده و مشتری را از قید ارائه تضامین دشوار مانند کسر از حقوق کارمند رسمی و چک کارمندی و… رها می‌کند.
این مقام مسئول تعداد تسهیلات پرداختی درحوزه “فرزند‌آوری” در سال گذشته را ۱۳۵ فقره عنوان کرد و افزود: این رقم در پنج ماهه سال جاری به ۱۵۷۶ فقره معادل ۶۶۵ میلیارد ریال افزایش یافته و در حال حاضر پشت نوبتی برای دریافت این تسهیلات نداریم.
گرامی‌پرور تعداد تسهیلات پرداختی به” مددجویان کمیته‌امداد” در پنج ماهه اول سال جاری را ۱۵۳۶ فقره معادل ۹۱۸ میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی به “مددجویان بهزیستی” را ۵۹۰ فقره معادل ۳۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری و در غالب حمایت از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد نیز تاکتون ۱۴ فقره تسهیلات معادل چهار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه تعداد تسهیلات به “بيماران معسر” را ۷۶۶ فقره عنوان کرد و گفت: امسال ۳۱ فقره وام با مبلغ ۵ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان بنیاد مسکن اعطا شده است، همچنین ۳ هزارو ۴۰ فقره تسهیلات به متقاضیان بنیاد برکت تعلق گرفته‌ است.

گرامی‌پرور با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۴ میلیارد ریال “تسهیلات اشتغالزایی” در استان پرداخت کردیم گفت: از این تعداد ۳۸۴ فقره با مبلغی بیش از ۲۶۴ میلیارد ریال مربوط به بنیاد علوی و ۱۰ فقره با بیش از ۱۵ میلیارد ریال مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.
وی از اقدام این بانک در شعبه کرمانشاه با هدف افزایش قدرت خرید مردم برای انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی در قالب طرح “سفر کارت” خبرداد و گفت: مشتریان معرفی شده از سوی آژانس‌های مسافرتی طرف قرارداد می‌توانند با تأمین نقدی بخشی از هزینه سفر، به همراه وام قرض‌الحسنه دریافتی از بانک، از پذیرندگان خدمات زیارتی وگردشگری طرف قرارداد این طرح، بسته‌های زیارتی و مسافرتی دریافت کنند.
مدیر شعب قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح نیاز نیست فردی که تمایل به انجام سفر دارد، همه هزینه آن را در اختیار داشته باشد بلکه می‌تواند با اتکا به درآمد آینده خود و دریافت وام قرض‌الحسنه به پشتوانه آن، امروز سفر کند، اما هزینه آن را فردا بپردازد.
گرامی‌پرور سقف این تسهیلات را ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد عنوان و اظهار امیدواری کرد با پرداخت این تسهیلات بتوانیم سهم کوچکی در توسعه گردشگری استان داشته باشیم.
این مقام مسئول همچنین از برگزاری جشنواره “مهر‌ِ پوز ” تا پایان شهریورماه خبرداد و گفت: این بانک در راستای تقویت و افزایش توان مالی دارندگان فعال دستگاه‌های پوز فروشگاهی خود، اقدام به برگزاری جشنواره “مهرِ پوز” بصورت محدود و با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه متنوع و ویژه با امکان بازپرداخت به‌ دلخواه مشتری بصورت اقساطی یا یکجا پرداخت نموده است.
گرامی‌پرور اضافه کرد: متقاضیان و دارندگان دستگاه‌های پوز فروشگاهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می توانند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد دریافت کنند.
وی با بیان اینکه این بانک در قالب “وام فوری” تسهیلات پرداخت می‌کند بیان کرد: این وام براساس اعتبارسنجی بدون نیاز به ضامن و تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
مدیر شعب قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه اظهارداشت: این بانک به لیست بانک‌هایی که پرداخت حقوق و دستمزد سازمان‌ها را انجام می‌دهند، اضافه شد.
گرامی‌پرور ادامه داد: در همین راستا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با طرح “مهریار” توانسته است با انتقال حساب حقوق پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به این بانک با ارائه خدمات گام‌های مؤثری برای رفع مشکلات اقتصادی این قشر بردارد.
وی افزود: علاوه بر بهره‌مندی حقوق‌بگیران از پوشش بیمه‌ای عمر مانده بستانکار سپرده به صورت رایگان، می‌توانند از محل معدل حساب خود نیز به صورت شخصی وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.

خبرنگار: الهه فرهادی

سردبیر خبر : سید محمد موسوی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=28998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.