• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
2

پروفسور «مک کانکی» به بررسی نحوه‏ درگیر شدن مخاطب با اجرا به لحاظ شناختی پرداخت

  • کد خبر : 44987
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
پروفسور «مک کانکی» به بررسی نحوه‏ درگیر شدن مخاطب با اجرا به لحاظ شناختی پرداخت
وبینار تخصصی «تئاتر، اجرا و علوم شناختی» روز چهارشنبه 16 اسفند ماه با حضور پروفسور «بروس مکانکی» استاد دانشگاه پیتسبورگ، در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، وبینار تخصصی «تئاتر، اجرا و علوم شناختی» به همت دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش، روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه برگزار شد.

نرگس یزدی، مدیر دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش که مدیریت جلسه را نیز بر عهده داشت، اظهار داشت: «بروس مکانکی» پس از صحبت درباره‏ ی سیر تکامل انسان از منظر شناختی به طور خاص به بررسی نحوه‏ ی درگیر شدن مخاطب با اجرا به لحاظ شناختی پرداخت و در پایان به پرسش‏های شرکت‏ کنندگان پاسخ داد. این وبینار، آخرین وبینار تخصصی دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش در سال ۱۴۰۲ بود.

یزدی در ادامه افزود: دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش از آغاز سال ۱۴۰۲ با همکاری مجموعه‏ ی تئاترشهر، وبینارهای تخصصی بسیاری با حضور چهره‏ های مطرح جهان در حوزه‏ مطالعات اجرا از جمله «ریچارد شکنر»(مطالعات اجرا)، «ماروین کارلسن» (مطالعات اجرا)، «بروس مکانکی» (مطالعات اجرا و علوم شناختی)، «مایکل مارک چمرز» (دراماتورژی)، «بهارات گوپت» (تئاتر و اجرا در هند)، و «لیو سی‎یوان» (اپرای پکن) برگزار کرده است.

این مترجم و استاد دانشگاه، همچنین تصریح کرد: برگزاری ورکشاپ‏های تخصصی با «ستیو انسل» (ورک‌شاپ تخصصی نگارش نمایشنامه‏ یک دقیقه‌ای) و نیز «گری گریسن» (ورکشاپ تخصصی نگارش نمایشنامه‏ ده دقیقه‌ای) از دیگر فعالیت‏های بین‏ المللی این دفتر در سال ۱۴۰۲ بود.

وی در پایان یادآوری کرد: این برنامه ‏ها با هدف «تمرکز بر رویکردهای نوین در حوزه ‏های مختلف تئاتر و اجرا» طراحی و اجرا شدند.

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.