• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

هم اکنون در دانشگاههای آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان ۳۲ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند شروع برداشت زردآلو از باغ‌های نی‌ریز انتصاب سرپرست شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس آسیب دیدگان از زمین لرزه اوز از خدمات بنیاد مسکن بهره مند می شوند بازدید سردار جلالی و عیسی زارع پور از نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیرعامل شرکت ملی پست عمل جراحی پیچیده سه عضو مبتلا به کیست هیداتید در کودک۳ ساله در بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) زاهدان تولید ۴۹ هزار تن انواع محصولات دامی در شیراز  ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای میزبان ‌مردم شهرهای مشهد و کلات طی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی/رقابت دو نامزد برای یک سهمیه باقیمانده همکاری بانک توسعه تعاون و مرکز نوآوری و توسعه تعاون گسترش می‌یابد ۱۰۶ پروژه در بخش کشاورزی مهرستان در دهه مبارک فجر به می‌رسد میزبانی عمارت نوفل لوشاتو از ۲۰ هزار مخاطب در سال ۱۴۰۲ نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بابل با وزیر بهداشت برگزار شد

2
یادداشت هنری؛

«پرونده مختارنامه» نمونه روابط‌عمومی کارآمد

  • کد خبر : 50633
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
«پرونده مختارنامه» نمونه روابط‌عمومی کارآمد
مهدی فلاح منتقد سینما و تلویزیون در یادداشتی به بررسی کتاب «پرونده مختارنامه» نوشته رضا استادی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، کتاب «پرونده مختارنامه» نوشته رضا استادی مدیر اسبق روابط عمومی سریال تلویزیونی «مختارنامه» که این روزها در نمایشگاه کتاب عرضه شده، نمونه‌ای از عملکرد موفق روابط عمومی است.

رضا استادی که پیش از حضور در سریال «مختارنامه» رمان نویس بوده و پاییز سال ۱۳۸۰، اولین رمان او با نام «هیچ وقت نامزد نبودیم» منتشر شده است، در فاصله اسفند ۱۳۸۱ تا بهمن ۱۳۹۰، به طور رسمی مدیریت روابط عمومی «مختارنامه» را به عهده داشته و در تمامی سال‌های پس از ۱۳۹۰، پاسخگوی تماس‌های خبرنگاران درباره «مختارنامه» نیز بوده است.

حاصل او در این سریال، علاوه بر پوشش رسانه‌ای مطلوب و تعامل گسترده با خبرنگاران در زمان ساخت، حالا، ۱۳ سال پس از پایان پخش اول سریال به کتابی جذاب و خواندنی تبدیل شده که نکته‌های فراوانی درباره این اثر دارد.

کتاب «پرونده مختارنامه» با دقت و جزئیات فراوان شکل و شیوه فیلمسازی میرباقری را تشریح می‌کند و یک جورهایی خودآموز میرباقری شدن نیز محسوب می‌شود. حالا این وضعیت را مقایسه کنید با سریال‌های تاریخی و به ظاهر عظیمی که مدیران روابط عمومی آن هنوز موفق نشده‌اند یک خلاصه داستان قابل قبول یا فهرست عوامل کامل از سریال‌ خود به دست رسانه‌ها برسانند و همچنان جزئیات و کلیات آن سریال مبهم و نامشخص است.

استادی با مدیریت روابط عمومی پروژه‌های «تفنگ سرپر»، «مختارنامه»، «آشیانه سیمرغ»،. «کلاه پهلوی»، «معمای شاه»، «شوق پرواز»، «یوسف پیامبر» و…. به نوعی پدر روابط عمومی» در تلویزیون محسوب می‌شود. امیدواریم او همین مسیر را با کتاب‌های دیگری درباره این سریال‌ها نیز دنبال کند تا مخاطبان سیما با ابعاد پنهان هر کدام از این آثار آشنا شوند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=50633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.