• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0

پروژه‌های هواشناسی خراسان رضوی با پیشرفت ۷۰ درصدی به بهره‌برداری نزدیک می‌شوند

  • کد خبر : 56516
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۰۷
پروژه‌های هواشناسی خراسان رضوی با پیشرفت ۷۰ درصدی به بهره‌برداری نزدیک می‌شوند
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی، از پیشرفت‌های قابل توجه در پروژه‌های هواشناسی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، علی‌اصغر دهقان‌پور در جلسه عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که در سالن جلسات شهید زاهد مقدم اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد، از پیشرفت قابل‌توجه پروژه‌های زیرساختی و تجهیزاتی در حوزه هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: با اختصاص ۱۰۸ میلیارد ریال در دولت سیزدهم، هم‌اکنون پیشرفت اجرایی ساختمان و ابنیه این طرح به ۷۰ درصد رسیده و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات آن نیز تأمین شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ایجاد دومین مرکز کالیبراسیون کشور در سبزوار با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال، ایجاد ایستگاه خودکار هواشناسی بینالود با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، و راه‌اندازی مرکز هواشناسی در حرم مطهر رضوی آغاز شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، دو طرح اول تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و مرکز هواشناسی حرم نیز هم‌اکنون راه‌اندازی شده است.

دهقان پور گفت: که یکی از مهم‌ترین اهداف اداره کل هواشناسی، مهیا کردن ابزارهای لازم برای ارتقاء و صحت پیش‌بینی‌ها است. در همین راستا، طرح “رادار هواشناسی” که از سال ۱۳۸۷ شروع شد اما به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌تمام مانده بود، در دولت شهید رئیسی در دو بخش زیرساخت و خرید تجهیزات در دو سال گذشته سرعت گرفت.

وی تصریح کرد: افزایش اطلاع‌رسانی‌ها و هشدارها در حوزه‌های راهبری، زمینی، کشاورزی، انرژی و بحران از مهم‌ترین مباحث در حوزه هواشناسی است و خدمات اداره کل هواشناسی خراسان رضوی به شکل مستمر در این حوزه در حال انجام است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی  عنوان کرد: یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه هواشناسی، شتاب گرفتن طرح‌های نیمه‌تمام برای ارتقای صحت پیش‌بینی‌های هواشناسی و توسعه ایستگاه‌های هواشناسی در نقاط مختلف خراسان رضوی است.

وی بیان کرد: از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم می‌توان به ساخت سالن مدیریت بحران در ایستگاه هواشناسی کاشمر و فرودگاه سبزوار، به‌روز‌رسانی و ارتقای شبکه ایستگاه‌های هواشناسی در خراسان رضوی و برنامه‌ریزی برای ایجاد ایستگاه‌های هواشناسی در شهرستان‌های ششتمد، داورزن، خلیل‌آباد و سرخس اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56516

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.