• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

تعزیر قاچاقچی پارچه در چابهار رشد ۱۰۷ درصدی گندم و۵۶ درصدی دانه روغنی در استان لرستان شرکت ملی پست برگزیده پدافند غیرعامل شد رهاسازی بیش از ۱۶ هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه سد درودزن در مرودشت راه‌اندازی قطار تندروی پردیس رجا در مسیر یزد دومین همایش راه زندگی با موضوع ازدواج موفق ویژه دختران تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد آزادسازی و رفع تصرف بیش از ۱۴۷ هکتار از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان روایتی از دوگانه‌های خیر و شر بودن انسان در «داگویل»/ برای جلوگیری از خشونت باید اصول اخلاقی فراتر از قانون باشد/ اتفاقات مطرح شده در جنبش می‌تو نتیجه نظام بده و بستان است! دکتر صادق پور شهردار لنگروداز به اتمام رسیدن فاز نخست پروژه نورپردازی پل خشتی لنگرود خبرداد زانوی یزدانی جراحی می شود/ کریمی در انتظار MRI مهمترین وظیفه امت اسلامی حمایت از مردم مظلوم فلسطین است ساماندهی نیروی انسانی براساس تطابق شغل و ردیف سازمانی

2

پویش ملی سلامت/ بخش ۱۶

  • کد خبر : 39528
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
پویش ملی سلامت/ بخش ۱۶
فارس_ پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده، در مجموعه سلامت فارس نیز با اقدامات گسترده ای همراه بوده است.

گیتی آنلاین_ در ادامه برخی از آخرین رویدادهای این پویش ملی را در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت اجمالی، دنبال می کنیم:

بازدید رییس بیمارستان شهید دکتر فقیهی از ایستگاه غربالگری پویش ملی سلامت در بیمارستان

همگام با اجرای پویش ملی سلامت دکتر «امیر رضا دهقانیان» رئیس بیمارستان شهید دکتر فقیهی، از ایستگاه غربالگری بیمارستان بازدید کرد.

دکتر «امیر رضا دهقانیان» در حاشیه این بازدید با اشاره به برگزاری پویش ملی سلامت با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» در کشور گفت: یکی از مهمترین نماد های پیشرفت هر کشور، بهبود شاخص های مربوط به سلامت و از بهترین و منطقی ترین راهکارها در این زمینه، ارتقای سطح سلامت پیشگیری از بیماری است.

رئیس بیمارستان شهید دکتر فقیهی در این بازدید، ضمن گفت و گو با مراجعان، به پرسش های آنان پاسخ داد.

رئیس و مدیر بیمارستان ابن سینا به پویش ملی سلامت پیوستند

رئیس و مدیر بیمارستان ابن سینا با حضور در ایستگاه غربالگری بیمارستان، به پویش ملی سلامت پیوستند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی ابن سینا در حاشیه حضور در این ایستگاه با بیان اینکه همگام با اجرای پویش ملی سلامت، تمامی مراجعان بالای ۱۸ سال در هر رده سنی غربالگری می شوند، گفت: در این طرح ضمن ثبت اطلاعات بیماران در سامانه سیب، در صورت ابتلای افراد به دو بیماری فشارخون بالا و دیابت، اطلاعات در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت و نسبت به آموزش، فرهنگ سازی، اصلاح سبک زندگی و مراقبت از بیماران مشاوره داده می شود.

علی محمد ثنایی نژاد، هدف از اجرای پویش ملی سلامت را تشخیص به موقع، کنترل و درمان به موقع این دو بیماری برشمرد و با تاکید بر اینکه پایه و اساس این پویش «سلامت خانواده» است، افزود: در بیمارستان ابن سینا نیز با همکاری تیم پرستاری، ایستگاه غربالگری در نوبت صبح، به مراجعان ارائه خدمت می کند.

راه اندازی کارناوال سلامت در شهرستان قیروکارزین

کارشناس مسوول واحد غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین گفت: با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و اورژانس۱۱۵ شهرستان زرقان و با هدف اطلاع رسانی عمومی، کارناوال سلامت به مناسبت پویش ملی سلامت راه اندازی شد.

«جعفر جعفری» گفت: این کارناوال سلامت با هدف اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم جامعه در زمینه غربالگری قندخون و فشارخون؛ از بولوار حضرت امام خمینی(ره) حرکت خود را آغاز کرده و در طول مسیر از بولوار حضرت امام علی(ع)، بولوار گلستان، سکه روان، شهرک الهادی(ع)، بولوار مطهری و به بولوار حضرت امام حسین(ع) ختم شد.

پیوستن کارکنان ادارات شهرستان لامرد به پویش ملی سلامت

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: پیوستن کارکنان ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آبفا، برق، گاز، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات به پویش ملی سلامت، از دیگر رخدادهای اخیر در شهرستان لامرد بوده است.

«یعقوب رضائی» فشارخون بالا را یکی از علت های سکته های مغزی و قلبی عروقی عنوان کرد و از کارکنان اداراتی که تا کنون نسبت به اندازه گیری فشارخون و قند خون اقدام نکرده اند خواست تا به این پویش ملی که تا بیستم دی در شهرستان در حال انجام است، بپیوندند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=39528

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.