• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

پویش ملی سلامت/ بخش ۸

  • کد خبر : 38596
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
پویش ملی سلامت/ بخش ۸
پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده، در مجموعه سلامت فارس نیز با اقدامات گسترده ای همراه بوده است.

گیتی آنلاین_ در ادامه برخی از رویدادهای این پویش ملی را در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت اجمالی، دنبال می کنیم:

دعوت مسوولان شهرستان قائمیه برای پیوستن به پویش ملی سلامت

مسوولان شهرستان قائمیه با دعوت مردم برای انجام غربالگری فشارخون و قندخون، به پویش ملی سلامت پیوستند.

به این مناسبت امام جمعه شهرستان، دکتر «محمود هاشمی» فرماندار شهرستان کوه چنار  و دکتر «حاجی زاده» شهردار شهر قائمیه از مردم شهرستان خواستند به پویش ملی سلامت بپیوندند.

غربالگری کارکنان شهرداری قائمیه از دیگر اقدامات صورت گرفته به این مناسبت بوده است.

گروه سیار غربالگری قند خون و فشار خون رایگان شبکه بهداشت و درمان کوه چنار با حضور در شهرداری شهر قائمیه شهرستان کوه چنار، فشارخون و قند خون کارکنان این شهرستان را اندازه گیری کردند.

غربالگری ۳۵ درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت در سپیدان

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان تا کنون بیش از ۳۵ درصد گروه هدف در شهرستان غربالگری شده اند.

«سیاوش کریمی» با بیان اینکه طرح پویش ملی سلامت با غربالگری دو بیماری دیابت و فشاری خون بالا انجام می‌شود، گفت: گروه هدف این پویش، افراد بالای ۱۸ سال که تعداد این افراد در شهرستان سپیدان،  ۴۰ هزار و ۴۹ نفر است.

«کریمی» ادامه داد: اصناف شهرستان سپیدان نیز با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار در سطح شهرستان، با انجام غربالگری دیابت و فشار خون بالا، در پویش ملی سلامت مشارکت فعال دارند.

همزمان با اجرای پویش ملی سلامت، فرماندار سپیدان با پیوستن به این طرح از مردم شهرستان دعوت کرد تا در راستای سلامت خود و جامعه، به این پویش پیوسته و فشارخون و قند خون خود را اندازه گیری کنند.

رئیس مرکز بهداشت سپیدان نیز  گفت: همزمان با برگزاری مراسم استقبال از شهید گمنام در شهرستان سپیدان، با همکاری نیروهای اورژانس ۱۱۵ شهرستان و استقرار اتوبوس آمبولانس، غربالگری فشارخون و قند خون برای شرکت کنندگان در مراسم انجام شد.

«رضا امیری» ادامه داد: همزمان با برگزاری هفتمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سپیدان نیز روسای ادارات و نهادهای دولتی شهرستان، با حضور در ایستگاه سیار سنجش سلامت در محل فرمانداری، میزان فشارخون خود را اندازه گیری کردند.

همچنین کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت سپیدان، از پیوستن کارکنان اداره شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف به پویش ملی سلامت خبر داد.

«الناز حسنی» گفت: کارکنان این ادارات از نظر دو بیماری فشارخون بالا و دیابت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

پیوستن فرهنگیان سپیدانی به پویش ملی سلامت و همکاری دانشجویان سپیدانی در اجرای پویش ملی سلامت، از دیگر اقدامات صورت گرفته به این مناسبت بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند:

برای غربالگری رایگان فشارخون و دیابت، ناشتا به مراکز سلامت مراجعه کنید

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت از شهروندان خواست تا برای غربالگری رایگان فشارخون و دیابت، ناشتا به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

دکتر «حسن کرمی» با اشاره به شعار پویش ملی سلامت با عنوان «آگاهی زودتر مراقبت مؤثرتر» گفت: بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون ممکن است در ابتدا به ظاهر علامتی نداشته‌ باشند، اما این دو بیماری خاموش می توانند به مرور زمان آسیب‌های جدی به نقاط مختلف بدن وارد کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند ادامه داد: در این پویش که از ۲۰ آبان آغاز شده و تا ٢٠ دی ادامه خواهد داشت، تمام افراد بالای ۱۸ سال برای شناسایی دیابت و فشار خون بالا بررسی می‌شوند و در صورت ابتلا به دیابت و یا فشارخون، برای درمان به پزشک خانواده ارجاع داده می شوند.

او در ادامه با اشاره به پیوستن رئیس و کارکنان ۶ اداره فراشبند به پویش ملی سلامت گفت: رئیس و کارکنان اداره بهزیستی، ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی، امور عشایر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه پیام نور فراشبند به پویش ملی سلامت پیوستند.

پویش ملی سلامت در نی ریز

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز با بیان اینکه پویش سلامت با غربالگری دیابت و فشاخون از ۲۰آبان تا ۲۰ دی ماه انجام می شود، اعلام کرد: هدف از اجرای این برنامه شناسایی مبتلایان و همچنین  افراد در معرض خطر بیماری های فشارخون بالا و دیابت است.

دکتر «محمدهادی اقبال» از مردم شهرستان نی ریز دعوت کرد در این پویش، مشارکت گسترده داشته باشند و گفت: علاوه بر بیماران شناسایی شده که خدمات درمانی را دریافت می کنند، گروه های در معرض خطر و ریسک نیز تحت پوشش نظارتی و آموزشی قرار می گیرند.

او همچنین از پیوستن فرماندار و کارکنان فرمانداری شهرستان نی ریز، به پویش ملی سلامت خبر داد.

«خسروانی» فرماندار نی ریز ضمن استقبال از این پویش، از همشهریان بالای ۱۸ سال درخواست کرد که به پویش ملی غربالگری سلامت بپیوندند .

او افزود: همشهریان، ادارات شهرستان، همچنین روابط عمومی ادارات و رسانه های شهرستان، در پویش ملی سلامت دیابت و فشارخون، با شبکه بهداشت و درمان همکاری حداکثری را داشته باشند تا این پویش هرچه بهتر و موثرتر در شهرستان، اجرا شود.

مشارکت باغداران شهرستان نی ریز، در طرح غربالگری فشارخون بالا و دیابت، و کارکنان حوزه علمیه خواهران شهرستان نی ریز نیز به پویش ملی سلامت، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

استادان و طلبه حوزه علمیه خواهران در خرم بید، به پویش ملی سلامت پیوستند

دکتر «حسین آذرفر» رئیس شبکه بهداشت و درمان خرم بید با اعلام خبر پیوستن  استادان و طلبه حوزه علمیه خواهران در خرم بید، به پویش ملی سلامت، از حضور تیم غربالگری سیار شهرستان در حوزه علمیه با هدف اندازه گیری فشارخون و قندخون آنان خبر داد.

او با بیان اینکه طلاب ارتباط مستقیمی با مردم و جامعه دارند، از آنان خواست در دعوت مردم به پیوستن به این پویش، مشارکت داشته باشند.

پیوستن رئیس آموزش پرورش شهرستان خرم بید به پویش ملی سلامت  و حضور تیم سیار غربالگری فشار خون در مرکز توانبخشی معلولان حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان خرم بید، از دیگر اقدامات صورت گرفته به این مناسبت بوده است.

امام جمعه شهرستان ارسنجان به پویش ملی سلامت پیوست

در ادامه اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون، حجت الاسلام والمسلمین «بهرامی»، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ارسنجان به این پویش پیوست.

کارشناس مسوول بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت ارسنجان با اعلام این خبر افزود: همچنین افراد حاضر در دفتر امام جمعه شهرستان نیز با اندازه گیری قند و فشار خون خود به این پویش پیوستند.

همچنین فرماندار شهرستان ارسنجان، معاون فرماندار و بخشدار بخش مرکزی شهرستان نیز به پویش ملی سلامت پیوستند.

فرماندار شهرستان ارسنجان ضمن دعوت از افراد بالای ۱۸ سال برای شرکت در پویش ملی سلامت گفت: با توجه به افزایش بیماری های قلبی و عروقی، افزایش سکته های مغزی، مشکلات کلیوی و دیگر بیمار یهایی که اغلب دلیل آن فشارخون بالا و یا دیابت است، می توان در قالب پویش ملی سلامت و انجام غربالگری، ضمن شناسایی بیماران مبتلا از بسیاری عوارض این علایم پیشگیری کرد.

غربالگری کارگران معدن شن و ماسه ارسنجان در پویش ملی سلامت با حضور تیم سیار مرکز بهداشت، از دیگر اقدامات صورت گرفته به این مناسبت بوده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=38596

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.