• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

2

پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون به دورترین نقطه دشتستان رسید

  • کد خبر : 36853
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۱۴
پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون به دورترین نقطه دشتستان رسید
بوشهر_ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با ورود جمعیت عشایر به نقاط مختلف شهرستان، غربالگری رایگان دیابت و فشارخون در دورترین نقطه شهرستان در حال انجام است.

گیتی آنلاین_ دکتر ماریا خویشدوست افزود: یکی از مهم‌ترین نمادهای پیشرفت هر کشوری، بهبود شاخص‌های مربوط به سلامت است و برای رسیدن به این هدف، پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا از ۲۰ آبان ماه در سراسر کشور به اجرا درآمد که هم‌زمان در شهرستان دشتستان نیز در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت در مناطق صعب‌العبور، خدمت‌رسانی به جمعیت عشایر سخت است که با تلاش تیم‌های سیار در کوتاه‌ترین زمان ممکن از شروع طرح غربالگری دیابت و فشارخون، این خدمات به مناطق عشایر نشین شهرستان در حال انجام است.

دکتر خویشدوست بیان کرد: بر اساس سامانه سیب جمعیت عشایر نشین شهرستان بالای سه هزار نفر است که از این جمعیت ۲هزار و ۳۰۰ نفر بالای ۱۸ سال هستند که گروه هدف ما برای غربالگری می‌باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار امیدواری کرد: با همکاری‌های بین بخشی و تلاش‌های مراقبین سلامت بتوانیم در مدت‌زمان تعیین شده (۲۰ آبان الی ۱۵ دی‌ماه) درصد بالایی از جمعیت بالای ۱۸ سال را غربالگری نماییم.

خبرنگار: زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=36853

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.