• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

تاکید مقام وزارت بهداشت بر پاسخگویی اجتماعی به نیازهای حوزه سلامت

  • کد خبر : 59013
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
تاکید مقام وزارت بهداشت بر پاسخگویی اجتماعی به نیازهای حوزه سلامت
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، پاسخگویی اجتماعی در نظام سلامت را مهم دانست.

گیتی آنلاین_ دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با پایگاه خبری گیتی آنلاین، با بیان اینکه از اسفندماه ۱۴۰۰ در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی برنامه ای را با موضوع برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی تصویب کردیم، اظهار داشت: شیوه نامه و شاخص‌های این برنامه در اوایل سال ۱۴۰۱ به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

وی افزود: این برنامه در ده کارگروه تنظیم و ابلاغ شده بود که که یکی از مهم ترین آن ها ” پاسخگویی اجتماعی و عدالت اجتماعی ” است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: در برنامه پاسخگویی اجتماعی، دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به مسئولیت ها و وظایفی که دارند باید بتوانند پاسخگوی اثر گذاری مناسب و رفع مشکلات در جامعه باشند.

دکتر حسن زاده افزود: هر دانشگاهی که در هر شهر یا منطقه ای تشکیل می شود، ماموریتها و وظایفی از جمله، ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، ارتقای شاخص های بهداشتی، درمان مناسب برای مردم و آموزش افراد و پژوهش دارد.همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد نیز باید در راستای رفع مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه نظام سلامت یک نظام پیچیده است و تحت تعامل و تاثیر متقابل با نظام های دیگر است، گفت: موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می توانند در نظام سلامت تاثیر گذار باشند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: ” مردم ” در نظام سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار هستند یعنی همه اقداماتی که صورت می گیرد برای این است که مردم بتوانند از زندگی بهتری برخوردار باشند و بتوانند سلامت خود را حفظ کنند.

دکتر حسن زاده بیان داشت: پاسخگویی اجتماعی در نظام سلامت موضوع بسیار مهمی است تا براساس آن بتوانیم نیاز ها را شناسایی و برنامه های اجرایی را به صورت دقیق پیاده سازی کنیم.

خبرنگار: نگین عمادی حیدری

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=59013

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.